اخبار
چهارشنبه، 28 بهمن 1394
ارائه 90 درصد فعالیتهای سوادآموزی توسط بخش غیردولتی

ارائه 90 درصد فعالیتهای سوادآموزی توسط بخش غیردولتی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: حدود 90 درصد فعالیتهای سوادآموزی توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، علی باقرزاده در نشست شورای پشتیبانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه برای نخستین بار به یاد 176شهید حوزه سوادآموزی در 440 شهرستان کشور برنامه درختکاری اجرا می شود افزود: در این برنامه با حضور 72 هزار سوادآموز از دوره انتقال در هرشهرستان و همزمان با روز درختکاری در هر شهرستان 176درخت کاشته می شود.
وی بیان کرد: این برنامه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت و در قالب اردوی درختکاری انجام می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عامل اصلی توانمند سازی و رکن مهم در بهبود وضعیت جامعه در ابعاد مختلف بستگی به آموزش و سواد دارد.
باقرزاده تصریح کرد: انسان موجود اجتماعی است و موفقیتش در جامعه به پیشرد برنامه های جمعی مستلزم باسواد بودن است.
وی با اشاره به اینکه فراگیرکردن آموزش ابتدایی در دنیا یک برنامه اساسی است، ادامه داد: بخشی از آن شامل آموزشهای غیررسمی پایه است و باید به آن توجه ویژه شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حدود 90 درصد فعالیتهای سوادآموزی توسط بخش غیردولتی انجام می شود.
باقرزاده بیان کرد: هم اکنون حدود 50 هزار نفر نیروی غیررسمی با سوادآموزی همکاری می کنند که 35هزار نفر بصورت ثابت هستند و تقریباً برای آنها شغل ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: هر نفر بتواند یک بیسواد را باسواد کند672هزار تومان و فرد باسواد شده 134هزار تومان پاداش دریافت می کند.
همچنین فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: تحقق برنامه‌های سوادآموزی مستلزم مشارکت مردم، دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردم نهاد است.
وی بیان کرد: تلاشهای ارزشمندی در استان برای سواد آموزی انجام شده و ضرورت دارد با شناسایی و جذب گروه هدف امر سوادآموزی به نحو مطلوب تحقق یابد.
هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: توسعه سوادآموزی بین زنان و دختران عشایری 10تا 49 سال یکی از برنامه های ویژه سوادآموزی است که کار جذب و شناسایی آن در مناطق عشایری استان آغاز شده است.
وی بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی امور بانوان استانداری، تبلیغات و اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها بویژه صداوسیما و بهره مندی از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد از برنامه‌های اجرایی این طرح است.
زارع پور اضافه کرد: براساس سرشماری سال 1390 که آخرین سرشماری رسمی کشوراست 40هزار و 845 نفر در این استان بی سواد داشتیم که تا پایان سال93 بیش از 95 درصد از آنها باسواد شده‌اند.
به گزارش ایسنا، در پایان این نشست که از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کهگیلویه وبویراحمد که رتبه دوم کشور را کسب کردند، تجلیل شد.

منبع: ایسنا