اخبار
دوشنبه، 12 بهمن 1394
سالیانه 30 تا 50 هزار دانش‎آموز دیرآموز به نظام آموزشی اضافه می‌شوند

سالیانه 30 تا 50 هزار دانش‎آموز دیرآموز به نظام آموزشی اضافه می‌شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تحقیقات نشان داده است که فرایند یادگیری کودکان دیرآموز نسبت به کودکان عادی، متفاوت‏تر و کندتر از دانش‎آموزان عادی است به طوری که سالیانه 30 تا 50 هزار دانش‏آموز دیرآموز به نظام آموزشی اضافه می ‏شوند.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مجید قدمی در همایش ملی توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی با حضور مسئولان کشوری و مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مجتمع فولاد مبارکه اظهار کرد: در راستای حمایت از کودکان دیرآموز نه تنها باید اقدام به ارائه آموزش‎های لازم به والدین کنیم، بلکه باید این موضوع را با معلمان نیز در میان بگذاریم تا بلکه سیستم کمکی را وارد کنند.
وی افزود: ما به عنوان فعالانی که در آموزش و پرورش در حال برنامه‎ریزی هستیم، باید به نیازهای ویژه کودکان توجه کنیم که مثلا کودکان ویلچری چگونه می‎توانند با شرایط موجود از سیستم آموزشی استفاده کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: درحال حاصر تمامی دانشجویان باید درس روانشناسی کودکان استثنایی را بگذرانند و اهمیت این موضوع زمانی روشن می‎شود که درحال تولید محتوا هستیم چرا که معتقدیم این دسته از کودکان در همه جای کشورحضور دارند و باید حمایت شوند.
وی با بیان اینکه شناسایی کودکان دیرآموز از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: از آنجایی که این دسته از دانش‎آموزان به راحتی قابل شناسایی نیستند و در حین آموزش دچار مشکلاتی می‎شوند، اگر به آنها توجه کافی نشود با مشکلات خاصی مواجه می‌شوند.
قدمی بیان کرد: در حال حاضر آمارها حاکی است که از مجموعه 1 میلیون و 200 هزار دانش‎آموز، 91 درصد از آنها راست دست و 9 درصد چپ دست هستند که باید برای جلوگیری از بروز مشکلات میان دسته از دانش‎آموزان، اقدامات ویژه‌‎ای مانند طراحی میزهای صندلی مخصوص امتحانات انجام داد.
وی تصریح کرد: آمارها حاکی است که سالیانه 30 تا 50 هزار نفر دانش‎آموز دیرآموز به نظام آموزشی ما اضافه می‎شوند که با شناسایی آنها می‎توانیم برنامه‎ریزی های لازم را برای آنها انجام دهیم.


منبع: پانا