اخبار
دوشنبه، 12 بهمن 1394
تدوین طرح نظام جامع مشاوره و راهنمای تحصیلی تا خرداد 95

تدوین طرح نظام جامع مشاوره و راهنمای تحصیلی تا خرداد 95

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح نظام جامع مشاوره و راهنمای تحصیلی توسط این معاونت و دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است.

 

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص طرح نظام جامع مشاوره و راهنمای تحصیلی اظهار داشت: دو تکلیف از سند تحول داریم؛ یکی طرح جامع تربیت و دیگری طرح جامع هدایت تحصیلی است.
وی ادامه داد: اعلام کرده بودم مذاکراتی با دانشگاه فرهنگیان برای تدوین این طرح انجام داده‌ایم تا به صورت مشترک، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همراه با دانشگاه فرهنگیان، این طرح را تدوین کنند.
کفاش افزود: تکلیف ما برای سال تحصیلی 95-94 است یعنی تا اواخر خرداد 95 باید این طرح را آماده کنیم که مقدمات کار طی شده است و طرح نظام جامع مشاوره و راهنمای تحصیلی تدوین شده و برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی یادآور شد: در نظام جدید بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به دوره اول متوسطه منتقل شده است؛ آیین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی را آماده کرده‌ایم و این آیین‌نامه باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.
وی اضافه کرد: دلیل اینکه، آیین‌نامه را به شورای عالی آموزش و پرورش نداده‌ایم این است که اصل نظام، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی توسط شورای عالی آموزش و پرورش قطعی شود و سپس آیین‌نامه هدایت تحصیلی مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس