اخبار
ﺳﻪشنبه، 06 بهمن 1394
 مدارس کشور از ۱۲ تا ۲۲ بهمن میزبان «مدرسه انقلاب»

مدارس کشور از ۱۲ تا ۲۲ بهمن میزبان «مدرسه انقلاب»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه هزار و ۵۰۰ مدرسه دوره متوسطه دوم خبر داد و گفت:‌ این نمایشگاه‌ها از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن ماه در سطح مدارس برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد علامتی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار شد،‌ اظهار داشت: چهارمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه هزار و 500 مدرسه برگزار می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه‌ها بیشتر در مدارس مقطع متوسطه دوم برگزار می‌شود و 10 درصد مدارس متوسطه اول میزبان نمایشگاه مدرسه انقلاب هستند اهداف برگزاری این نمایشگاه عبارتند از ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل باطل، آشناسازی دانش‌آموزان با شخصیت و آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش‌آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی و جهانی و تمدن نوین انقلاب اسلامی،‌ برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و هم‌افزایی و همکاری دانش‌آموزان در سطح تشکل‌های دانش‌آموزی.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: محتوای این نمایشگاه دارای 3 فصل دیروز ما، امروز ما و فردای ماست. در بخش دیروز ما به بررسی کارنامه سیاه پهلوی، بررسی الگوها و شخصیت‌های انقلابی و بررسی دانش آموزان و زنان انقلابی می‌پردازیم.
علامتی ادامه داد:‌ در بخش امروز ما بخش‌های آفتاب پس از آفتاب،‌ آشنایی با زندگی مقام معظم رهبری، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، استکبارستیزی و نقش دانش‌آموزان در امروز میهن اسلامی لحاظ شده است.
وی خاطر نشان کرد: بررسی فروپاشی نظام سلطه و تشکیل دولت مهدوی که زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است نیز در سرفصل فردای ما قرار گرفته است.دانش‌آموزان از اول بهمن ماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در این نمایشگاه به سامانه مدرسه انقلاب مراجعه کنند.
به گفته علامتی نمایشگاه مدرسه انقلاب از 12 بهمن تا 22 بهمن ماه به صورت سراسری در سطح مدارس متوسطه دوم برگزار می شود.نتایج نهایی برگزیدگان نمایشگاه مدرسه انقلاب 15 مرداد ماه سال 95 اعلام و از برگزیدگان شهریور ماه سال آینده تقدیر خواهد شد.
منبع: تسنیم