اخبار
شنبه، 03 بهمن 1394
آغاز طرح سنجش سلامت در کشور

آغاز طرح سنجش سلامت در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به دنبال آن هستیم تا در ۳-۲ سال آینده، طرح سنجش سلامت نوآموزان، یکسال زودتر آغاز شود و نوآموزانی که ۵ سال آنها تمام شده باشد در این طرح شرکت می‌کنند.

 

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان، اظهار داشت: از اول آذرماه این طرح در تمامی استانهای کشور آغاز شده است.
وی افزود: مقرر شده است 10 درصد جمعیت دانش‌آموزی پیش از ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت تست شوند و کار ارزیابی، شناسایی و مداخله در این خصوص انجام تا وضعیت اثربخشی کار مشخص شود.
قدمی با ابراز امیدواری از آغاز طرح سنجش سلامت قبل از زمان مورد نظر، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا طرح سنجش سلامت در سال 95 بیش از 50 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد.
وی افزود: البته طرح سنجش سلامت پیچیدگی‌های خاص خود را دارد زیرا تابستان مدارس تعطیل است و در زمان بازگشایی مدارس باید در نوبت عصر مدارس تک شیفت این کار انجام شود که موارد خاص خود را به همراه دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان محاسن زیادی دارد تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا در 2 یا 3 سال آینده کل طرح سنجش سلامت یکسال زودتر آغاز شود یعنی نوآموزانی که 5 سال آنها تمام شده باشد در این طرح شرکت کنند.


منبع: فارس