اخبار
شنبه، 03 بهمن 1394
سرانه مطالعه دانش‌آموزان ۲ دقیقه افزایش می‌یابد

سرانه مطالعه دانش‌آموزان ۲ دقیقه افزایش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از ارتقا ۲دقیقه‌ای سرانه مطالعه دانش آموزان مدارس در پی برگزاری جشنواره یاد یار مهربان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار چهاربند با بیان اینکه برگزاری جشنواره یاد یار مهربان با هدف جامعه نوجوانان پایه ۷ و ۸ برگزار می شود، گفت: برگزاری چنین جشنواره به طور قطع در افزایش سرانه مطالعه تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم یک رژیم مطالعه کتب غیردرسی را به دانش آموزان آموزش دهیم، گفت:  متاسفانه شاهد افزایش نرخ بی رویه گرایش نوجوانان  به فضای مجازی هستیم که باید سعی کنیم با تشویق نوجوانان به مطالعه کتب اعم از درسی و غیردرسی از سهم گرایش شبکه های مجازی کاسته و به سهم کتابخوانی اضافه کنیم.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه باید اقداماتی صورت گیرد تا نوجوانان و کودکان به کتاب و کتابخوانی علاقمند شوند، افزود: در جشنواره یاد یار مهربان نوجوانان اجازه خرید هرنوع کتابی به سلیقه خود تا ۲۰هزار تومان را دارند و پس از خرید کتاب نیز فرآیند دیگری همچون خلاصه نویسی، تئاتر و... پیش بینی شده تا ارتباط نوجوانان با کتاب بیشتر شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری اینگونه جشنواره ها حداقل ۲دقیقه به سرانه مطالعه دانش آموزان اضافه شود، تصریح کرد: سرانه فعلی مطالعه میان دانش آموزان خیلی کم است به گونه ای که سرانه مطالعه کتاب غیردرسی توسط دانش آموزان ۷دقیقه است و باید این عدد بهبود یابد.

منبع: مهر