اخبار
یکشنبه، 27 دی 1394
تعداد مدارس هیئت امنایی به بیش از دو هزار واحد افزایش یافت

تعداد مدارس هیئت امنایی به بیش از دو هزار واحد افزایش یافت

تهران - ایرنا - مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد مدارس هیئت امنای از 1700 به دو هزار و 118 مدرسه افزایش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نورعلی عباسپور روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها که در ساختمان شهید علاقه مندان برگزار شد ، ، اظهار کرد: افزایش این تعداد مدرسه هیات امنایی در طول سال جاری تحصیلی رخ داده است.
وی در بخش دیگری گفت: وزارت اقتصاد باید سهم آموزش و پرورش را از سازمان های مختلف مطالبه کند.
عباسپور اضافه کرد: بالاترین مرجع تصمیم گیری در رابطه با مسائل آموزش و پرورش در استانها شوراهای آموزش و پرورش است و مسئولان شهر و مردم در این شوراها عضو هستند. به گونه ای که وظایف اساسی آموزش و پرورش برعهده آن ها است.
او افزود: به جایگاه شوراهای آموزش و پرورش آنگونه که باید توجه نشده و این در حالی است که تمرکززدایی از آموزش و پرورش و مشارکت در این مجموعه توسط شوراها محقق خواهد شد و 17 وزارتخانه و سازمان در آن نقش دارند.
مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را می توان با اتکا به شوراها حل و فصل کرد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 7500 میلیارد ریال از محل سازمانها و خیرین جذب آموزش و پرورش شد، بیان کرد: آیین نامه های مربوط به بحث مالی مشخص نیست و اخیرا آن را تهیه کرده ایم تا در دولت مصوب شود. جذب مشارکت های داوطلبانه مردمی، عوارض شهرداری ، درآمد حاصل از فروش و تبدیل به احسن کردن زمین و کمک سازمان ها و خیرین به آموزش و پرورش ازجمله درآمدهایی است که در بندهای مختلف قانون شوراها به آن اشاره شده است.
مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس هیئت امنایی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، افزود: در این مصوبه تأکید شده تا مدارس به شیوه هیئت امنایی و مبتنی بر خرد جمعی افراد ذینفع در امور مدرسه از جمله خانواده ها و مسئولان محلی اداره شود.
عباسپور افزود: منابع مدرسه باید توسط هیئت امنا تأمین شود و از خانواده ها هزینه ای دریافت نشود. همچنین این مدارس باید دانش آموزان را بدون هیچ شرطی براساس محدوده محل زندگی ثبت نام کنند.
وی اظهار کرد: مبلغی که توسط مدارس هیئت امنایی دریافت می شود بابت فعالیت های فوق برنامه صرف خواهد شد.



منبع: ایرنا