اخبار
یکشنبه، 27 دی 1394
پیگیر تجمیع مدارس کوچک در مناطق آزاد هستیم

پیگیر تجمیع مدارس کوچک در مناطق آزاد هستیم

دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور گفت: در مناطق آزاد تجمیع مدارس کوچک را دنبال می‌کنیم و به مدارس شبانه‌روزی نیز نگاه توانمندی و استفاده از فرصت‌های تعلیم و تربیت داریم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم موذنی در این نشست خبری که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد، گفت: معاونت فرهنگی - اجتماعی و گردشگری در دولت یازدهم در ساختار شورای عالی مناطق آزاد، شکل گرفت پس از این موضوع تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش تنظیم و منعقد شد که برکات زیادی برای دانش‌آموزان مناطق آزاد و خانواده‌های آنها داشته است.
وی افزود: مشارکت مناطق آزاد با آموزش و پرورش به سمتی می‌رود که بتوانیم الگوی ارتقاء تعلیم و تربیت را ارائه کنیم. آموزش و پرورش با جمعیتی بالغ بر ۱۳ میلیون نفر نیازمند مشارکت با همه دستگاه‌ها و در بعد وسیع‌تر با همه مردم است.
دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور گفت: مشکلات مدارس در سطح مناطق آزاد کمتر از سایر استان‌ها در سطح کشور نیست، به عنوان مثال در منطقه کیش آموزش و پرورش تنها حقوق معلمان را می‌پردازند و بیشترین هزینه‌های اداره مدارس بر دوش سازمان مناطق آزاد است.
موذنی تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند، به خصوص در بخش‌های محروم براساس تفاهم‌نامه، اقدامات خوبی انجام شده و مناطق آزاد برای ساخت و تجهیز مدارس در این مناطق در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴، ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی بیان کرد: در مناطق آزاد تجمیع مدارس کوچک را دنبال می‌کنیم و به مدارس شبانه‌روزی نیز  هم نگاه ویژه‌ای داریم. مدارس شبانه‌روزی در سراسر کشور با هدف رفع محرومیت‌ها شکل گرفته‌اند اما نگاه ما توانمندی و استفاده از فرصت‌های تعلیم و تربیت است لذا رویکردهای مختلفی اعم از ارتقای کار و مهارت و هنر را در مدارس شبانه‌روزی به طور ویژه تعریف کرده‌ایم.



منبع: مهر