اخبار
پنجشنبه، 24 دی 1394
50 خانه سلامت دانش آموزی در کشور راه اندازی می شود

50 خانه سلامت دانش آموزی در کشور راه اندازی می شود

شیراز- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 50 خانه سلامت و مرکز راست قامتی و حرکات اصلاحی برای ارتقا وضعیت سلامت دانش آموزان در شهرهای بزرگ کشور راه اندازی می شود.

 

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش خانه سلامت دانش آموزان در شیراز افزود: موضوع اول در بحث راه اندازی خانه های سلامت درسایر استان ها و شهرها نیروی انسانی است که خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون مربوطه مجوز راه اندازی 50 مرکز راست قامتی و حرکات اصلاحی برای سلامت جسمی دانش آموزان صادر شده است.
وی گفت: راه اندازی خانه های سلامت از سال 93 شروع شده و تاکنون 9 مرکز راه اندازی شده است و شروع کار در شهرهای بزرگ و فازهای بعدی در شهرستان ها خواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خانه سلامت در شهر شیراز از نظر توسعه و ماموریت های مختلفی که برای آن پیش بینی شده به لحاظ کمیت و کیفیت در کشور بی نظیر است و می تواند الگوی سایر استان ها باشد.
حمیدی افزود: ماموریت خانه های سلامت آموزش مهارت های بهداشت فردی به دانش آموزان است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: خانه های سلامت با رویکرد کاملا آموزشی پیش بینی شده و مراحل غربالگری در مراکز دیگر انجام می شود و این مرکز برای ارتقا و آموزش بهداشت فردی بهداشت بلوغ و مسائل مربوط به بهداشت آنها و مواردی که برای بهداشت فردی مثل دندانپزشکی و حفظ و سلامت دهان و دندان دانش آموزان می تواند موثر باشد .
بنا بر اعلام اداره کل آموزش و پرورش فارس، خانه سلامت دانش آموزان شیراز با صرف هزینه 10 میلیارد ریال در ساختمانی به وسعت دو هزار متر مربع زیر بنا برای آموزش سلامت به دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده های آنها راه اندازی شده است و در این مرکز چهار کارگاه آموزش و کتابخانه وجود دارد.


منبع: ایرنا