اخبار
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394
400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند

400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

 

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، علی زرافشان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی در ماه آینده اظهارکرد:هم اکنون خیرانی در جامعه حضور دارند که دانش آموزان محروم را بورسیه کرده و لوازم التحریر و کمک هزینه تحصیل به آنها پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه در آخرین اجلاس تجلیل از خیرین مدرسه ساز، وزیر آموزش وپرورش نسبت به تصمیم برخی از خیرین برای ارائه کمک به آموزش و پرورش به غیر از مدرسه سازی ، گفت: با توجه به نیاز مدارس شبانه روزی به حمایت در ابعاد مختلف بهداشتی، آموزشی و فرهنگی، تصمیم گرفتیم تا از توان خیران برای حمایت از این مدارس بهره مند شویم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: هم اکنون تعداد 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند که به صورت 24 ساعته در مدرسه حضور دارند و علاوه بر نیازهای معمول، مجموعه نیازهای دیگری دارند که خیران می توانند برای تامین آنها کمک کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، زرافشان بیان کرد: بهمن امسال همایش حامیان مدارس شبانه روزی برگزار می شود که هدف اصلی آن نهادسازی است یعنی تشکلی را برای خیران تعریف و از طریق آنها به صورت منسجم از مدارس شبانه روزی حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: به دلیل مهاجرت و کاهش جمعیت روستاها، در دوره اول و دوم متوسطه با استفاده از دو روش روستا مرکزی و شبانه روزی برای جذب دانش آموزان به مدارس اقدام می کنیم که برای استمرار این روند در سال های آینده، نیاز داریم تا از ظرفیت خیران بهره مند شویم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: اگر منابع مالی لازم در اختیار مدارس شبانه روزی قرار نگیرد ناچاریم از خانواده ها برای تامین بخشی از هزینه ها استفاده کنیم و از آنجایی که خانواده ها اغلب از اقشار محروم جامعه هستند ، فشار مضاعفی به آنها تحمیل می شود.


منبع: ایرنا