اخبار
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394
آموزش سالانه 400 هزار دانش‌آموز برای مقابله با بحران

آموزش سالانه 400 هزار دانش‌آموز برای مقابله با بحران

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای طرح مدرسه آماده در تهران گفت: ما 4 سال است که سالانه 400 هزار دانش‌آموز را آماده مقابله با حوادث می‌کنیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید امیر محسن ضیایی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز از محصولاتی رونمایی کردیم که مخصوص طرح مدرسه آماده است.
وی ادامه داد: مدارس از ارکان جامعه به شمار می‌رود و از نظر فیزیکی و آموزشی باید ایمن‌سازی شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه از 4 سال قبل در قالب طرح دادرس دانش‌آموزان تحت آموزش قرار می‌گرفت گفت: سال اول 150 هزار و سال بعد هر سال 400 هزار نفر را آموزش داده‌ایم.
ضیایی در مورد طرح مدارس آماده گفت: این طرح فعلا در تهران اجرا شده و هدف آن آماده‌سازی تمام مدارس از نظر مقابله با حواث است و وظیفه هلال‌احمر آموزش همگانی و تهیه لوازم مورد نیاز است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر به وجود 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: یک نشان طراحی شده است که به مدارسی که توانستند خود را ایمن سازی کنند اعطا می‌شود البته مدارسی که بافت فرسوده دارند در صورت عدم اصلاح فیزیکی مدرسه این نشان را دریافت نخواهند کرد.
وی شهرداری تهران را مسئول تأیید نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس دانست و گفت: همانطور که آموزش و پرورش اعلام کرده تنها دو سوم مدارس مقاوم‌سازی شده که باید این موضوع در مدارس دیگر نیز اجرا شود.
به گفته وی نشان ایمنی مدارس آماده را شهرداری تهران با توجه به شاخص‌های طراحی شده به این مدارس اعطا خواهد کرد.
ضیایی اظهار امیدواری کرد: طی یک برنامه چهار ساله می‌توان به تمام مدارس شهر تهران بعد از انجام مقاوم‌سازی این نشان را اعطا کنیم.


منبع: فارس