اخبار
دوشنبه، 14 دی 1394
کیفیت دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش مناسب نیست

کیفیت دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش مناسب نیست

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت دوره پیش دبستانی مناسب نیست.

 

رخساره فضلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تاثیر رفتن نوآموزان به پیش دبستانی گفت: تحقیقات نشان می دهد کودکانی که دوره پیش دبستانی را می گذرانند موفقیت آنها در دراز مدت بیشتر است.
وی افزود: با وجود اینکه کیفیت دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش مناسب نیست اما با همین کیفیت نامناسب نیز تاثیر گذار است.
مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی خاطر نشان کرد:اهداف دوره پیش دبستانی ها مغفول مانده است و گرایش به دبستان زیاد شده است ، همانند آنچه که در دبیرستان شاهدیم که  دانش آموزان گرایش به دانشگاه دارند و تست زنی از دوره دبستان آغاز می شود در پیش دبستانی هم وجود دارد.
فضلی تاکید کرد: پیش دبستانی دوه مستقل و دارای ماهیت خاصی است و هویت دارد اما چون  اهداف آن مورد توجه قرار نمی گیرد، دوره پیش دبستانی عاملی برای ورود به دبستان آن هم به خطا شده است که کیفت ندارد.
وی با بیان اینکه در  اسناد ما تاکید بر گذراندن پیش دبستانی  یک سال پیش از دبستان وجود دارد  گفت: اما کودکان ما ۲ سال پیش از دبستان در کلاس های پیش دبستانی حضور پیدا می کنند، سنین ۴ تا ۵ سال و ۵ تا ۶ سال هستند، بنابراین نمی توانیم بی تفاوت به این مسئله باشیم و اجازه دهیم سنین ۴ تا ۶ سال در یک کلاس یک آموزش ببینند.
مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی  تاکید کرد: امسال تفاهم نامه ای را نیز در استان ها برای جدا کردن پیش دبستانی های کودکان ۴ تا ۵ساله و ۵ تا ۶ ساله منعقد کرده ایم تا آموزش ها و کلاس های این دو گروه سنی  جدا باشد.

منبع: مهر