اخبار
دوشنبه، 14 دی 1394
مدارس تخصصی ورزش در کشور راه اندازی می شود

مدارس تخصصی ورزش در کشور راه اندازی می شود

کرج- ایرنا - معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت که مدارس تخصصی ورزش در تمام استان ها راه اندازی خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی عصر یکشنبه در گردهمایی والدین منتخبین طرح استعدادیابی ورزشی استان البرز، گفت: یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش برای توسعه ورزش موضوع راه اندازی مدارس تخصصی ورزش در اغلب رشته ها است که ادارات کل ورزش و جوانان استان ها با محوریت وزارت ورزش و جوانان می توانند مجوز ایجاد این مدارس را دریافت کند.
حمیدی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با همکاری وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لاز را صادر کند و امیدوارم با همکاری های صورت گرفته شاهد راه اندازی این مدارس در سطح کشور نیز باشیم.
وی تصریح کرد: اجرای طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی در استان البرز کار بسیار بزرگی بود که به همت اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش صورت گرفت که می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طرح استعدادیابی استان البرز نمونه ارزشمندی برای سایر استان ها است و امیدوارم این تجربه بزرگ به تمام استان های کشور تسری پیدا کند.
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش 33 هزار دبیر تربیت بدنی ، 105 هزار مدرسه و 13میلیون دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده است که این ظرفیت قابل قبول می تواند در جهت اعتلای ورزش کشور استفاده شود.
حمیدی با بیان آنکه 33 هزار دبیر تربیت بدنی با چشمانی تیزبین و هوشمندی کامل دانش آموزان را در سراسر کشور غربالگری می کنند، یادآور شد: 10 هزار کانون درون مدرسه ای و 3 هزار کانون برون مدرسه ای در ورزشگاه های وزارت آموزش و پرورش بیش از 3 میلیون و پانصد هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده اند که از دل زنگ های ورزش، المپیادهای درون مدرسه ای، نخبه های ورزشی را شناسایی می کنند.
وی با اشاره به لزوم توجه استان ها به موضوع استعدادیابی، افزود: امیدوارم این طرح بزرگ که در استان البرز کلید خورده، الگویی برای سایر استان ها باشد و در آینده ای نزدیک شاهد همه گیر شدن این حرکت بزرگ باشیم.
حمیدی تاکید کرد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش طرح های بسیار خوبی در اختیار دارد که از مهمترین آنها می توان به المپیاد های درون مدرسه ای، حیاط پویا و ورزش صبحگاهی اشاره کرد.
وی گفت: به طور قطع با همکاری وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون ها و ادارات کل استان ها می توانیم تحول بزرگی در موضوع استعدیابی ورزشی ایجاد کنیم تا در آینده ای بسیار نزدیک تیم های ملی از حیث داشتن ورزشکارانی نخبه بیمه باشند.
در حاشیه این همایش از بهنام محمودی (کاپیتان سابق تیم ملی والیبال) ، حمید رضا قلی پور(قهرمان ووشو جهان) و سید مرتضی جعفری ( قهرمان اسکی روی چمن جهان) به عنوان سفیران قرانی تقدیر شد.
در گردهمایی والدین منتخبین طرح بزرگ استعدادیابی استان البرز که در محل تالار شهیدان نژاد فلاح شهرستان کرج برگزار شد بیش از یک هزار و پانصد نفر از خانواده و فرزدان آنان حضور داشتند.
طرح بزرگ استعدادیابی استان البرز در مرحله اول با حضور 13 هزار دانش اموزش مقطه دوم ابتدایی آغاز شد که بعد از غربالگری های مختلف یک هزار و صد دانش آموز انتخاب شدند .
استعدادهای انتخاب شده بیش از یک سال زیر نظر مربیان آموزش می بینند تا منتخبین آنها مراحل رشد و شکوفایی را آغاز نمایند.

منبع: ایرنا