اخبار
شنبه، 12 دی 1394
مفاهیم بهداشتی در کتب درسی درج می شود

مفاهیم بهداشتی در کتب درسی درج می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: 12 جلد برنامه درسی آموزشی برای درج مفاهیم اصلی بهداشتی در کتب درسی دانش آموزان تهیه شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مهرزاد حمیدی با بیان اینکه این برنامه های آموزشی به سازمان پژوهش ارائه شده، افزود: در این زمینه نشست های مشترکی نیز با دفتر سلامت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری است.
وی گفت: تصمیم داریم مفاهیم اصلی بهداشت فردی، بیماری های واگیر، مسائل بهداشت محیط، ایمنی و غیره را در کتب درسی پایه های مختلف وارد کنیم.
حمیدی ادامه داد: در این مورد کتاب مستقلی با عنوان بهداشت در مدارس موجود نیست و ممکن است هر کدام از مفاهیم در یکی از کتب برای دانش آموزان درج شود تا وقتی دانش آموز از مدرسه خارج می شود، مطمئن باشیم مفاهیم پایه بهداشت فردی و بهداشت محیط را فراگرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آگاهی بخشی، توانمندسازی و خودمراقبتی از محورهای اصلی فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه خانواده ها نیز باید آموزش بهداشتی را فرابگیرند، افزود: به تنهایی نمی توان مفاهیم اصلی بهداشتی را انجام داد و نیازمند همکاری عمومی است، از این رو رسانه ها باید کمک کنند تا دانش بهداشتی در خانواده ها ارتقاء یابد.
حمیدی از تهیه و توزیع پوسترهای آموزشی پیشگیری از بیماری های فصلی خبر داد و گفت: یکی دیگر از بیماری های فصلی شایع، آنفلوآنزا است که پوسترهای آموزشی مربوط به پیشگیری و مراقبت از آن نیز در تمام مدارس از ابتدای سال تحصیلی توزیع و دستورالعمل ها و آموزش های لازم به مربیان بهداشت و مدیران داده شده است.

منبع: ایرنا