اخبار
ﺳﻪشنبه، 01 دی 1394
تحصیل حدود 400 هزار نفر در هنرستانهای کاردانش

تحصیل حدود 400 هزار نفر در هنرستانهای کاردانش

مدیر کل دفتر آموزش کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت : متناسب سازی آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش است.

 

به گزارش  سرویس آموزش و پرورش پانا، مصطفی آذرکیش اظهارکرد : آنچه که در هنرستان های کاردانش دارای اولویت است توسعه مهارت های آموزشی ،تناسب آموزش ها با نیاز بازار کار و افزایش کارآفرینی است .
وی با بیان این که در شاخه کار دانش، بیش از 400هزار هنرجو در سراسر کشور تحصیل می کنند، تصریح کرد : دانش آموزان درحدود 4هزار و چهارصد هنرستان و 264رشته مهارتی در حال تحصیل هستند.
مدیر کل دفتر آموزش کار دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که سیاست های وزارت آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی است، افزود: ارتقای کیفیت آموزشی بر اساس ساماندهی نیروی انسانی از طریق توسعه مشارکت ها ، تمرکز زدایی و عملیاتی کردن بودجه مدارس محقق خواهد شد.
وی اظهار کرد : آنچه که در هنرستان های کاردانش دارای اولویت است توسعه مهارت های آموزشی ، تناسب آموزش ها با نیاز بازار کار و افزایش کارآفرینی است .
آذر کیش ادامه داد: آموزش و توانمند سازی مدیران و هنرآموزان ، برگزاری مسابقات و جشنواره ها، متناسب سازی آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار، اجرای نظام آراستگی محیط های آموزشی و کارگاهی ، آموزش همراه با تولید و توسعه ، آموزش های مهارتی در مناطق محروم و افزایش سهم هنرجویان دختر در آموزش های کاردانش را از برنامه های دفتر آموزش کار دانش وزارت آموزش و پرورش می باشد.

منبع: پانا