اخبار
ﺳﻪشنبه، 01 دی 1394
اختصاص 6 میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه های مدارس پایتخت

اختصاص 6 میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه های مدارس پایتخت

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ، از رشد تجهیز کتابخانه های کلاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته خبرداد.

 

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حمیدرضا کفاش در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و مدیران دانش آموزی استان های کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد ، با بیان این که4500 مدرسه آموزش قرائت نماز را اجرا کرده اند، اظهارکرد: در اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان 2500 نفر آموزش عملیاتی دیده اند .
وی به حوزه اردویی و تشکل های دانش آموزی اشاره و تصریح کرد: علیرغم مشکلات اعتباری سال گذشته 650 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که امسال این تعداد 320 هزار نفر تا کنون رسیده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 10 هزار دانش آموز دختر دبیرستانی به عنوان زیارت اولی های به مشهد مقدس اعزام شدند و 2500 نفر با اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام به مشهد مقدس نایل شدند .
کفاش از اعزام 2400 نفر به عمره دانش آموزی خبر داد و گفت: صدهزار نفر برای اعزام به عتبات عالیات هدفگذاری شدند که تا کنون 5 هزار مربی و 2 هزار دانش آموز اعزام شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 17 هزار و618 پایگاه تابستانی در سراسر کشور اوقات فراغت بیش از 3 میلیون و 500 دانش آموز را تامین کرده بودند .
کفاش به رشد تجهیز کتابخانه های کلاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون جلد کتاب مصباح الهدی در قالب آشنایی با سیره اهل بیت و حفظ موضوعی قرآن بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی چاپ و توزیع شده است و 30 هزار نسخه قرآن در بین فرهنگیان توزیع شده که هر روز یک صفحه با ترجمه آن قرائت شود .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که جشن تکلیف متمرکز با معاونت شهرداری امسال در تهران و مراکز استان ها برگزار می شود ، افزود: امسال کتابخانه های مدارس شهر تهران را با 6 میلیارد تومان اعتبار تجهیز خواهیم کردتا فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان ترویج یابد.

منبع: ایرنا