اخبار
یکشنبه، 29 آذر 1394
طرح شهاب دیگر نباید آزمایشی اجرا شود

طرح شهاب دیگر نباید آزمایشی اجرا شود

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: چند سالی است که از اجرای آزمایشی این طرح گذشته است از نظر شورای عالی آموزش و پرورش دیگر طرح نیست بلکه برنامه است باید با سیاست های مدون به سمت اجرا برویم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نوید ادهم در مراسم رونمایی از کتاب دست نامه شهاب که در ساختمان شهید بهشتی در حال برگزاری است گفت: استراتژی وزارت آموزش و پرورش حمایت از اندیشه استعداد های برتر است تا سازمان استعداد های درخشان بیش از گذشته در خدمت این گروه از دانش آموزان باشند و ارایه خدمات دهند تا به  عنوان قهرمانان در صحنه کشور حضور داشته باشند.
وی افزود: این مراسم جدا از بحث تیز هوشان پاسداشت طرح شهاب است تا حضور دانش آموزان را در مدارس عادی تقویت کنیم.
به گفته وی نظریه جدا سازی دانش آموزان استعداد برتر از دانش آموزان عادی مورد تصویب شواری عالی آموزش و پرورش قرار نگرفت.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: چند سالی است که از اجرای آزمایشی این طرح گذشته است از نظر شورای عالی آموزش و پرورش دیگر طرح نیست بلکه برنامه است باید با سیاست های مدون به سمت اجرا برویم.
نوید ادهم خاطرنشان کرد: جامعه باید پذیرای این قهرمانان باشد. جامعه ای که پذیرای قهرمانان کشور نباشد مانع حرکت آنان می شود و از ظرفیت آنها به درستی استفاده نخواهد شد.
وی افزود: حضور دانش آموزان با استعداد های برتر  و اجرای طرح شهاب در مدارس عادی  جامعه را آماده پذیرایی از قهرمانان می کند و دستاورد پنهان این طرح همین است.
وی تاکید کرد: اگر جامعه پذیرای دانش آموزان قهرمانان یا همان استعداد های پنهان نباشد آنها منزوی می شوند یا از ظرفیت آنها به درستی استفاده کرد.

منبع: مهر