اخبار
پنجشنبه، 12 آذر 1394
تربیت اجتماعی ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

تربیت اجتماعی ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: تربیت‌ اجتماعی، ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی است.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، داود روستایی شامگاه دوشنبه(نهم آذرماه) در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج با بیان اینکه تربیت اجتماعی تنها ماموریت سازمان دانش آموزی است، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های لازم به دانش آموزان در میدان اجتماعی امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید در میدان اجتماعی به تربیت دانش آموزان بپردازد، افزود: باید آموزش‌های پیش بینی شده به سمت مهارت‌های اجتماعی حرکت کند و در برنامه‌هایی مثل اردوی دانش آموزی، قدرت حل مساله، فن بیان و سایر مهارت های لازم به دانش آموز آموزش داده شود.
روستایی، در ادامه به تشریح جایگاه سازمان دانش آموزی، فعالیت و نسبت سازمان با آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها پرداخت و با بیان اینکه سازمان دانش آموزی متعلق به آموزش و پرورش است، عنوان کرد: تمامی ساز و کارهای این نهاد در اختیار آموزش و پرورش است.
وی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را در طول فعالیت‌های آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه نسبت سازمان دانش آموزی به آموزش و پرورش نسبت جزء به کل است، گفت: فلسفه تشکیل سازمان همکاری در اجرای برنامه‌های مختلف است.
قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور به جایگاه و ظرفیت حقوقی سازمان دانش آموزی نیز اشاره کرد و با تاکید بر استفاده از این ظرفیت، افزود: سازمان دانش آموزی باید به همه معاونت‌های آموزش و پرورش خدمات ارائه کند.
وی مدرسین، مربیان و دانش آموزان را اصلی‌ترین نیروی های سازمان دانش آموزی برشمرد و عنوان کرد: سازمان باید محل رفت و آمد مربیان، دانش‌آموزان و شکل گیری تشکل‌های دانش آموزی باشد.
روستایی راه اندازی تشکل‌های پیشتاز و فرزانه را اولین اقدام در استان کردستان دانست و خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی مربیان با اصول برگزاری اردوهای دانش آموزی و نحوه مواجهه با خطرات شد.
وی خاطرنشان کرد: تشکل‌ها یک نعمت و ظرفیت هستند و باید از آنها استفاده مطلوب شود.

منبع: ایسنا