اخبار
پنجشنبه، 12 آذر 1394
همه افراد زیر50 سال صاحب پرونده سوادآموزی شدند

همه افراد زیر50 سال صاحب پرونده سوادآموزی شدند

تهران - ایرنا- رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تمام افراد زیر 50 سال در کشور پرونده سوادآموزی تشکیل شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، علی باقرزاده روز سه شنبه اظهارکرد: با وجود بانک اطلاعاتی در وزارت آموزش و پرورش ، شناسایی این دسته افراد بدون نقص نبوده و با کمبودهایی در این حوزه مواجه بودیم اما نسبت به گذشته رشد و اقدامات گسترده ای صورت گرفت.
وی با بیان اینکه سوادآموزی ابزاری برای نجات ملت ها به شمار می رود، افزود: اقدام پیامبر اسلام (ص) در جنگ بدر که پس از پیروزی بر دشمن اسرای کفار و مشرکان را در ازای سوادآموزی به مسلمانان آزاد کرد، بی دلیل نبوده و نشان دهنده اهمیت سواد در دین اسلام است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: سایر بزرگان دینی در دوره معاصر نیز مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سوادآموزی را به عموم اقشار جامعه جزء امور ضروری دانستند و بر این موضوع تأکید کردند که نگاه مسئولان باید به برنامه های سوادآموزی یک دیدگاه جامع باشد.
باقرزاده بیان کرد: آموزش پایه همیشه از سوی دولت ها انجام می شود و دلیل آن اهمیت توسعه امور آموزشی است، با نظارت مسئولان دولتی بر فعالیت های آموزشی سنین پایه این آموزش ها باید به درستی مدیریت شود.
وی افزود: بسیاری از اقدامات سوادآموزی جنبه اقتصادی ندارد چراکه برخی مدارس در نقاط دوردست ممکن است با یک ، 2 یا 3 نفر تشکیل شود و هزینه فراوانی را به دولت تحمیل کند اما با توجه به ضرورت بهره مندی عموم افراد جامعه توجه به این آموزش ها لازم است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد، گفت: میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان دو موضوع مهم و اثرگذار بر یکدیگر است که باید مورد توجه مدیران قرارگیرد.


منبع: ایرنا