اخبار
چهارشنبه، 20 آبان 1394
فناوری تولید غشاء تصفیه آب با استفاده از گرافن

فناوری تولید غشاء تصفیه آب با استفاده از گرافن

شرکت G2O قصد دارد با استفاده از حمایت مالی یک میلیون دلاری که اخیرا به دست آورده در حوزه تولید غشاءهای تصفیه فناوری جدیدی به بازار عرضه کند. دراین فناوری از گرافن برای تولید غشاء استفاده می‌شود.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، شرکت " G2O Water International Limited " در حوزه استفاده از گرافن فعالیت دارد. این شرکت اخیرا حمایت مالی 706922 پوندی (یک میلیون دلار آمریکا) برای توسعه فناوری محصولات هوشمند از آژانس نوآوری آمریکا دریافت کرده است. این شرکت قصد دارد تا فناوری غشاءهای فیلتر فعلی را بهبود دهد.
این پروژه با هدف توسعه فناوری پوشش‌دهی خودتمیز شونده با قیمت پایین راه‌اندازی شده که در آن گرافن عامل‌دار برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود. این فناوری در حال حاضر توسط شرکت G2O در مقیاس آزمایشگاهی بدست آمده است. هدف محققان این است که غشائی تولید کنند که به صورت هوشمند بتواند به احیاء محیط زیست کمک کند. ارزیابی این فناوری توسط شرکت سلافیلد (Sellafiedl) انجام خواهد شد.
این پروژه که با رهبری G2O انجام می‌شود می‌تواند یک دستاورد آزمایشگاهی را به فرآیندی صنعتی تبدیل کند که با این کار فناوری غشاءهای فیلتراسیون رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد. این پوشش برای استفاده در حوزه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود به طوری که صنایع مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
این فناوری توسط شرکت G2O به صورت پتنتی به ثبت رسیده است که در آن از گرافن برای ایجاد پوشش غشائی استفاده شده است. تولید صنعتی این محصول به شرکت دیگری سپرده شده است. این فناوری می‌تواند عملکرد غشاءها را به سرعت افزایش داده و به صنایع کمک کند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.
محققان معتقدند که این فناوری قادر است مصرف انرژی را در صنایع تا 90 درصد کاهش دهد که بخشی از این کار به دلیل کاهش انرژی به دلیل فناوری ضدجلبک در سطح فیلترها است.
شرکت G2O در حال حاضر با شرکت هایدال (Haydal)همکاری دارد که این شرکت نقش تامین کننده گرافن را در این پروژه به عهده دارد.
برای استفاده از گرافن، این ماده باید عامل‌دار شود به طوری که محصول نهایی ویژگی‌های مورد نیاز صنعت را داشته باشد. همچنین پخش شدن کامل و یکنواخت گرافن در فاز سیال از دیگر ویژگی‌های مورد برای استفاده تجاری از این ماده است که شرکت هایدال این نیازها را برآورده می‌سازد.


منبع: ایسنا