اخبار
چهارشنبه، 29 مهر 1394
کمپین غذای سالم در مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود

کمپین غذای سالم در مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع امنیت غذایی و رسیدگی به امور بوفه‌های مدارس از موضوعاتی است که مورد توجه وزارت‌ آموزش و پرورش قرار داشته و علاوه بر آن کمپین آموزش غذای سالم نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مهرزاد حمیدی با تاکید بر اینکه ورزش حق 13 میلیون دانش‌آموز است اظهار کرد: آموزش و پرورش نباید خود را محدود به 100 هزار دانش‌آموز کند و در این رابطه آموزش و پرورش در دولت یازدهم تاکید بسیاری بر پرورش نسل دارد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : درس تربیت‌بدنی محور فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است چون هر چه قدر کیفی‌تر برگزار شود آثار مثبتی به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال چهار میلیون دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی شرکت می‌کنند تصریح کرد: در این رابطه یک و نیم میلیون دانش‌آموز نیز در برگزاری این المپیاد مشارکت می‌کنند.
حمیدی افزود: از 10 آبان ماه ورزش صبحگاهی در تمامی مدارس کشور برگزار و مراسم ملی آن در یکی از مدارس تهران اجرا می‌شود و مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای نیز از همین تاریخ آغاز می‌شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با هدف فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان، بحث حیات پویا و پایاب در مدارس پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کانون‌های ورزشی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است اظهارکرد: در این رابطه هشت هزار کانون درون مدرسه‌ای و سه هزار کانون برون مدرسه‌ای پیش‌بینی شده است.
حمیدی تصریح کرد: در این زمینه 196 مدرسه والیبال و بسکتبال مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با حمایت آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های بخش سلامت آموزش و پرورش افزود: موضوع امنیت غذایی و رسیدگی به امور بوفه‌های مدارس از موضوعاتی است که مورد توجه آموزش و پرورش دولت یازدهم قرار داشته و علاوه بر آن کمپین آموزش غذای سالم راه‌اندازی می‌شود.
حمیدی با تاکید بر جداسازی سرویس‌های بهداشتی از آبخوری‌ها اظهارکرد: خوشبختانه در 80 درصد مدارس این مهم انجام شده و سایر آنها نیز در آینده نزدیک انجام می‌گیرد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون وزارت آموزش و پرورش موضوعاتی همچون آموزش بهداشت فردی، بحث غربالگری، بهداشت و سلامت دهان و دندان و آموزش مراقبان بهداشت را با جدیت دنبال می‌کند.
حمیدی با اشاره به کمبود معلمان ورزشی در سطح مدارس افزود: هم‌اکنون برای 13 میلیون نفر دانش‌آموز  33 هزار دبیر ورزشی وجود دارد که البته شاخص قابل قبولی است.

منبع: پانا