اخبار
ﺳﻪشنبه، 28 مهر 1394
مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی دانش آموزان تایید شد

مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی دانش آموزان تایید شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی فارغ التحصیلان دوره متوسطه توسط رئیس جمهور تایید شد.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبه نهصد و پانزدهمین (915) جلسه این شورا، اظهارکرد: در اجرای قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و به منظور ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها این ماده واحده به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و تایید رئیس جمهور محترم رسیده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس این قانون به فارغ التحصیلان دوره متوسطه(از سال 84 به بعد) که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی خود می باشند، اجازه داده می شود صرفا برای یک بار به صورت داوطلب آزاد، ثبت نام کرده و در یکی از نوبت های امتحانی (خرداد، شهریور و دی ماه)، دروس مورد نظر خود را مجددا انتخاب و در آزمون مربوط شرکت نمایند.
وی با اشاره به تهیه شیوه نامه اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد : هزینه های مربوط به برگزاری امتحانات و صدور گواهینامه های لازم بر عهده داوطلبان می باشد .

منبع: پانا