اخبار
دوشنبه، 27 مهر 1394
فانی: خانواده ها اجباری برای پرداخت وجه به مدارس ندارند

فانی: خانواده ها اجباری برای پرداخت وجه به مدارس ندارند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اولیای دانش آموزان برای کمک به مدارس اجبار به پرداخت وجه ندارند.

 

علی اصغر فانی روز یکشنبه به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: دولت سالانه به طور میانگین علاوه بر هزینه های سرانه ای نظیر فضای مدارس و تجهیزات، بالغ بر 20میلیون ریال نیز برای هر دانش آموز هزینه می کند که این رقم با توجه به حجم کارها کافی نیست.
وی ضمن تاکید بر کمک مردم و اولیای دانش آموزان برای رفع کمبودها و مشکلات پیش روی این نهاد، از مدیران مدارس خواست از اجبار خانواده ها برای پرداخت وجه، خودداری کنند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که مدیران مدارس برنامه ها را به اطلاع پدر و مادر دانش آموزان برسانند، همه داوطلبانه کمک خواهند کرد و این کمک های مردمی را ارج می گذارند.
فانی در خصوص برنامه های اولیاء و مربیان با همکاری این وزارتخانه اظهارکرد: دو وظیفه در اولویت قرار دارد، یکی وظیفه آموزش و پرورش و مدیران است که همیاری، همکاری، همفکری و هم رأیی اولیا را باید باور داشته باشند زیرا این رویه کمک شایانی به امر تعلیم و تربیت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: مساله دوم نیز مربوط به اولیا دانش آموزان است تا آنها بپذیرند، اگر تربیت فرزندان اولویت نخست خانواده ها نیست، حداقل این امر مهم را در اولویت امور مربوطه قرار داده و با مشارکت و کمک فکری، تخصصی، مهارتی و مشاوره ای خود ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت را رقم زنند.
فانی بیان کرد: پیوند اولیاء و مربیان رمز اساسی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است که نباید فراموش شود.

منبع: ایرنا