اخبار
دوشنبه، 30 شهریور 1394
نگاه ویژه به مدارس دخترانه از اولویت های سال تحصیلی جدید است

نگاه ویژه به مدارس دخترانه از اولویت های سال تحصیلی جدید است

 

 
خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اعتقاد ما در مجموعه آموزش و پرورش خوزستان بر این است که سطح فرهنگ عمومی و آموزش را در جامعه ی دختران افزایش دهیم تا بعضی چالش ها و آسیب هایی که وجود دارند،کاهش پیدا کنند.
 
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - استان خوزستان، در راستای طرح غبار روبی و شاداب سازی مدارس،مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان صبح امروز در دبیرستان" شاهد خیبر" حضور یافت و در انجام این رویداد  مشارکت کرد.
محمد تقی زاده در حاشیه اجرای این طرح که با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و در راستای انجام پروژه مهر برگزار شد،گفت : براساس سنت حسنه ای که در فرهنگ دینی ، معنوی و مذهبی ما وجود دارد،غبار رویی مدارس نیز همانند غبار روبی مساجد در حال انجام شدن هست و می بینیم که این فرهنگ روز به گسترش می یابد .
وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به مردم خوزستان ، فرهنگیان و دانش آموزان خاطر نشان کرد:در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش خوزستان با 8 هزار مدرسه و هفتاد هزار نیروی انسانی میزبان 1 میلیون دانش آموز در سه دوره ی ابتدایی ، متوسطه ی اول و متوسطه ی دوم خواهد بود و امیدوار هستیم که سالی توام با موفقیت های علمی و آموزشی در زمینه های مختلف را در پیش رو داشته باشیم .
 تقی زاده با اشاره به اینکه الویت بخشی به آموزش و پرورش سبب ایجاد موفقیت و کاهش آسیب در لایه های مختلف اجتماعی خواهد شد، اضافه کرد:بحث مدرسه و آموزش و پرورش باید الویت و مسئله ی اول تمام مردم و مسئولین جامعه ی ما باشد و قطعا زمانی خواهیم توانست مدرسه ی موفقی داشته باشیم که تعلیم و تربیت جزو اولویت های جامعه و سرزمین ما قلمداد شود.
 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت :اولویت اول ما در سال تحصیلی جدید توجه به مدارس محروم و حاشیه ی شهر می باشد و معتقد هستم زمانی می توانیم عدالت آموزش را در سطح آموزش و پرورش استان برقرار کنیم که توجه ویژه ای به مناطق و مدارس محروم داشته باشیم .
 وی یکی دیگر از اولویت های آموزش و پرورش را توجه به مدارس دخترانه دانست و افزود : اولویت اساسی دیگری که در پیش گرفته ایم ، نگاه ویژه به مدارس دختران می باشد و اعتقاد ما در مجموعه ی آموزش و پرورش خوزستان بر این است که سطح فرهنگ عمومی و آموزش را در جامعه ی دختران افزایش دهیم تا بعضی چالش ها و آسیب هایی که وجود دارند ،کاهش پیدا کنند .
 تجهیز مدارس حاشیه شهر از الویت های پروژه ی مهر
 بهزاد ساکی ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز در حاشیه ی این مراسم با تاکید بر لزوم تجهیز مدارس حاشیه و محروم گفت :
ما در ناحیه ی 1 اهواز ، با توجه به امکانات موجود و همکاری بقیه ی سازمان ها مثل نوسازی و تجهیزمدارس استان،از ابتدای پروژه مهر از اعتبارات خیرین مدرسه ساز مبالغی را برای کمک به مدارس محروم و حاشیه شهر تصویب کردیم و علاوه بر سهمیه ای که سازمان نوسازی برای ما در نظر گرفت 1500 میز ونیمکت نیز تعمیر و بازسازی شد که بیشتر در اختیار مدارس محروم و حاشیه ی شهر قرار گرفت.
 وی افزود : باز هم از حساب خیرین مدرسه ساز و انجمن اولیا و مربیان 78 میلیون تومان مصوب کردیم که در راستای پروژه ی مهر، به حساب سرانه ی مدارس محروم و حاشیه شهر واریزشد .در عین حال از مدیران خواستیم که مبالغی که به حساب آنها واریز شده است در راستای پروژه ی مهر و تجهیز کردن مدارس از نظر سیستم تهویه ،روشنایی ،سرویس های بهداشتی ،زیبا سازی، آب آشامیدنی و تجهیز میز و نیمکت مورد استفاده قرار بگیرد.
ساکی در عین حال خاطر نشان کرد: امروز نیز در کلیه ی مدارس ناحیه ی اهواز ضمن برگزاری شورای دبیران ،برنامه ی هفتگی مدارس ابلاغ شده است و امیدواریم در روز 4 شنبه شاهد بازگشایی باشکوه مدارس باشیم.

منبع: پانا