اخبار
دوشنبه، 30 شهریور 1394
خانواده‌ها بابت توزیع کتب درسی نگرانی نداشته باشند

خانواده‌ها بابت توزیع کتب درسی نگرانی نداشته باشند

 

 
همه ساله پروسه تدوین، چاپ و توزیع کتب درسی ماه‌ها قبل از شروع سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و مرحله به مرحله آماده سازی شده و بتدریج تا پایان شهریور برای توزیع به استان‌ها ارسال می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، هفته گذشته، وزیر آموزش و پرورش در نشستی خبری با اصحاب رسانه از آماده سازی 130 میلیون جلد کتاب درسی خبر داد و گفت: امسال 29 عنوان کتاب جدیدالتالیف در پایه‌های پنجم و نهم داریم و 130 میلیون کتاب درسی چاپ شده که توزیع آن از پانزدهم شهریورماه آغاز شده است.
حسین طلایی زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه کتاب‌ها با درصدی بیشتر از حد نیاز به استان‌ها ارسال شده است گفت: فروش کتاب‌های درسی دوره اول شامل پایه‌های (هفتم، هشتم، نهم ) و دوره دوم متوسطه نظری به روال سال‌های گذشته از طریق کتاب فروشی‌ها در سراسر کشور از 15 شهریور و در استان‌های البرز و تهران از 18 شهریور آغاز شده است.
وی افزود: کتاب‌های دوره ابتدایی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش نیز در مدارس بین دانش آموزان توزیع خواهد شد و والدین در این مورد دغدغه‌ای نداشته باشند.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امسال برنامه جدیدی داشت و با اجرای آزمایشی ثبت نام کتب درسی در مقطع پیش دانشگاهی در کشور و ابتدایی در شهر تهران به صورت اینترنتی تلاش کرد تا امر توزیع و دریافت کتب درسی نیز سامان یابد و جلوی بروز برخی تخلفات و بازارهای سیاه گرفته شود.
حسین طلایی زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این رابطه گفت: امسال کتب دوره پیش دانشگاهی و همچنین کتاب‌های دوره ابتدایی به صورت آزمایشی فقط در شهر تهران از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام و فروخته شد و امیدواریم پس از دریافت بازخورد از این اقدام و اصلاح فرایندها در سال های بعد به سایر استان‌ها نیز تسری یابد.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام از دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی برای خرید کتاب در سه مرحله انجام خواهد شد گفت: ثبت نام دانش آموزان از ابتدای تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی www.irtexbook.ir شروع شده بود اما برای دانش‌آموزانی که در خردادماه قبول نشده‌اند و یا از ثبت‌نام جا مانده‌اند، سایت از 20 شهریور تا 10 مهرماه بازگشایی می‌شود. همچنین مرحله سوم برای ثبت‌نام جاماندگان و یا کسانی که می‌خواهند کتبی را به صورت تک جلدی تهیه کنند، در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد اواخر مهرماه خواهد بود.

منبع: ایسنا