اخبار
دوشنبه، 23 شهریور 1394
فردا، آغاز دومین دوره کشوری توانمندسازی 256 مدرس عالی

فردا، آغاز دومین دوره کشوری توانمندسازی 256 مدرس عالی

 

 
خبرگزاری پانا: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: دومین دوره کشوری توانمندسازی و تربیت مدرسان عالی از فردا 23 تا 25 شهریور برای 256 نفر در اردوگاه شهید باهنر تهران کلید می خورد.
 

ابوالقاسم عیسی مراد در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص برگزاری دومین دوره کشوری توانمندسازی و تربیت مدرسان عالی گفت: دوره بهسازی نیروی انسانی و توانمند سازی 256 نفر از فردا 23 شهریور آغاز و تا 25 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی متولی امر آموزش هستیم افزود: تمام برنامه های این حوزه حفظ راهکار 2-4 و 2-5 سند تحول بنیادین در حوزه تعلیم و تربیت افراد و بروز رسانی آنها انجام می شود.
 
عیسی مراد عنوان کرد: طرح مدرسان در حوزه پرورشی وفرهنگی که مجموعه ای از مشاوران و مربیان حوزه آموزش و پرورش را در بر می گیرد در استانها برگزار می شود.
 
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: هدف از برگزاری دومین دوره کشوری تربیت مدرسان و توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقا و بروز رسانی مربیان و مشاوران با محوریت مدرسه است. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به سیاست کلان آموزش و پرورش، اسناد بالادستی ، شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش، آموزش مربیان و مشاوران با توجه به سیاست پنجگانه وزیر و کیفی سازی فعالیت ها خواهد بود.
 
عیسی مراد اضافه کرد: آزمون 18 هزار مشاور در حوزه پرورشی و تربیتی برای انتقال پیام برگزار شد. امسال نیز با 12 موضوع درسی و آموزشی فعالیت های خود را تعریف کرده ایم .
 
عیسی مراد بیان کرد: دوره تربیت مدرسان کشوری بر اساس روش شناسی تربیتی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، آشنایی با روش اصلاح و تغییر رفتار، آسیب شناسی روانی و اجتماعی، فرقه شناسی، ساحت های تربیت، هدایت تحصیلی، کیفی بخشی، بهداشت روان و قانونگرایی است.
 
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش افزود: رویکرد ما سیستمیک و جهت دار است. برنامه های غیررسمی در تربیت،فناوری های نوین و راهبردهای تربیتی را به مربیان و مشاوران آموزش می دهد.
 
عیسی مراد اضافه کرد: در اردوگاه شهید باهنر افرادی که مدرک فوق لیسانس از استانها دارند 4 نفر مربی و 20 نفر مشاور دعوت می شوند تا آموزش ها توسط اساتید هیات علمی دانشگاه ها و افرادی که آموزش و پرورش را می شناسند به آنها داده شود.
 
وی اشاره کرد: در حوزه پرورشی 68 هزار مربی و مشاور داریم که از این تعداد 18 هزار و 500 نفرمشاور و 50 هزار مربی هستند .
 
وی با بیان اینکه در دوره متوسطه اول پایان سال نهم هدایت تحصیلی داریم گفت: جزو اهداف کلان ما است که آموزش مربیان و مشاوران بر اساس تاکیدات وزیر آموزش و پرورش مبتنی بر مدرسه محوری باشد.
 
عیسی مراد  گفت: تمام فعالیت های ما بر اساس برنامه ریزی درسی و چارچوب سند تحول بنیادین است.

 منبع: پانا