اخبار
دوشنبه، 23 شهریور 1394
بنیاد برکت ۱۴۰ مدرسه را در مناطق محروم کشور افتتاح می‌کند

بنیاد برکت ۱۴۰ مدرسه را در مناطق محروم کشور افتتاح می‌کند

 

 
معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌ ۱۴۰ مدرسه با ۸۴۴ کلاس درس تا پایان شهریور توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور افتتاح می‌شود.
 
امان‌الله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به افتتاح 140 مدرسه توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور اظهار داشت:‌ سازمان نوسازی مدارس کشور با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرارداد احداث یک هزار مدرسه را با اولویت مناطق محروم در دستور کار قرار داده است.
وی افزود:‌ از سال گذشته سرعت اجرای این پروژه‌ها با توجهی که بنیاد برکت دارد،‌ افزایش یافته است به طوری که در پایان شهریور 140 پروژه با حدود 844 کلاس درس در تمام استان‌های کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌ قرارداد ساخت یک هزار مدرسه بین سازمان نوسازی و بنیاد برکت عملیاتی شده و تأمین منابع بر عهده بنیاد برکت و اجرا و نظارت فنی نیز بر عهده سازمان نوسازی مدارس است. از ابتدای اجرای این طرح تاکنون به جز 140 پروژه‌ای که قرار است تا پایان شهریور افتتاح شود، 419 پروژه در قالب یک هزار و 916 کلاس درس تحویل داده شده است.
عباسی ادامه داد: ساخت و تحویل ‌302 پروژه با یک هزار و 644 کلاس درس نیز در دست اجراست. با برنامه‌ای که در سال جاری و سال آینده بنیاد برکت خواهد داشت دستور رهبر معظم انقلاب برای احداث یک هزار مدرسه در مناطق محروم عملیاتی می‌شود.
وی عنوان کرد: رویکرد بنیاد برکت احداث مدارس در مناطق محروم کشور است که این اقدام به کاهش مشکلات آموزشی در این مناطق کمک به سزایی خواهد کرد.

 منبع: تسنیم