اخبار
دوشنبه، 23 شهریور 1394
۳۱ شهریور؛‌ آغاز سال تحصیلی بیش از یک‌میلیون کلاس اولی

۳۱ شهریور؛‌ آغاز سال تحصیلی بیش از یک‌میلیون کلاس اولی

 

 
سال تحصیلی ۹۵ ــ ۹۴ برای بیش از ۱۲.۵میلیون دانش‌آموز چهارشنبه اول مهر آغاز می‌شود که بیش از یک‌میلیون دانش‌آموز کلاس اولی سه‌شنبه ۳۱ شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند.
 


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کمتر از 10 روز دیگر سال تحصیلی 95 ــ 94 برای حدود 13 میلیون دانش‌آموز کشور آغاز می‌شود. کلاس اولی‌ها نیز یک روز زودتر یعنی در تاریخ 31 شهریور به مدرسه می‌روند تا در جشن شکوفه‌ها و طی یک مراسم شاد نخستین روز مدرسه را تجربه کنند.

کار ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد آغاز شد و پایگاه‌های سنجش سلامت نیز به‌صورت همزمان شروع به فعالیت کردند. دانش‌آموزان پایه هفتم نیز پس از پایان امتحانات و از 15 تیر در مدارس ثبت‌نام کردند.

اگرچه فرصت ثبت‌نام در مدارس مدت‌هاست پایان یافته اما هنوز هم روند ثبت‌نام برای دانش‌آموزانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند تا پایان شهریور ادامه دارد.

تا ‌شنبه 21 شهریور 94، 12 میلیون و 455 هزار و 42 دانش‌آموز در مدارس کشور ثبت‌نام کرده‌اند که سال گذشته در این روز 12 میلیون و 61 هزار و 215 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

7 میلیون و 215 هزار و 92 دانش‌آموز دوره ابتدایی نیز تا به امروز در مدارس ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 285 هزار و 206 نفر کلاس اولی هستند و طبق گفته‌های محمدحسین سلیمی جهرمی این آمار نهایی دانش‌آموزان کلاس اولی نیست چرا که روند ثبت‌نام در مناطق پراکنده روستایی تا پایان شهریور ادامه دارد.

بر این اساس بیش از یک میلیون دانش‌آموز کلاس اولی در روز سه‌شنبه 31 شهریور 94 در 59 هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند.

دو میلیون و 944 هزار و 586 دانش‌آموز در دوره متوسطه اول و یک میلیون و 951 هزار و 707 نفر نیز در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

علی زرافشان رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش نیز معتقد است: ثبت‌نام‌ها تا اول مهر ادامه دارد بنابراین هم‌اکنون نمی‌توانیم بگوییم دانش‌آموزانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، بازمانده از تحصیل هستند. وقتی اول مهر آمد آمار جمعیتی را که در گروه سنی واجب‌التعلیم‌ها قرار داشته و باید به مدارس وارد می‌شدند از ثبت احوال دریافت و آن را با تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس بررسی می‌کنیم، جمعیتی که ثبت‌نام نکرده باشند، بازمانده از تحصیل هستند.

 منبع: تسنیم