اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394
راه‌اندازی «شبکه اجتماعی شاد» برای دانش‌آموزان

راه‌اندازی «شبکه اجتماعی شاد» برای دانش‌آموزان

 

 
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش سه برنامه ویژه آموزش و پرورش را برای برخورد با آسیب‌های فضای مجازی تشریح کرد.
 
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا کفاش در حاشیه سومین اجلاس کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان که در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است،‌ در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای برخورد با آسیب‌های فضای مجازی گفت: سه برنامه در حوزه فضای مجازی داریم.
وی افزود: برنامه نخست «هر دانش آموز یک وبلاگ،‌ هر انجمن اسلامی یک سایت و هر مدرسه یک سایت» است و به مدارس و انجمن‌ها برای حضور فعال در عرصه مجازی کمک خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه دوم ارائه آموزش به مربیان در سطوح مختلف برای آشنایی با فضای مجازی است، گفت: در همین راستا شبکه ملی مدارس (رشد) در حال توسعه است.
کفاش ادامه داد: برنامه سوم، راه‌اندازی «شبکه اجتماعی شاد» است که در سال گذشته مطالعات مربوط به آن انجام شد و قرار است امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود که در فاز نخست، دانش آموزان نخبه در تمام عرصه‌ها وارد شبکه شاد می‌شوند.
به گفته کفاش، بناست این شبکه به قوی ترین شبکه بومی و ملی تبدیل شود.
وی در پایان گفت: سیاست آموزش و پرورش در برخورد با فضای مجازی مقابله و فرار نیست بلکه حضور همه جانبه همراه با دقت و آموزش است.

 منبع: ایسنا