اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394
برگزاری دوره بازآموزی 300 معلم پایه نهم تا پایان آذرماه

برگزاری دوره بازآموزی 300 معلم پایه نهم تا پایان آذرماه

 

 
خبرگزاری پانا:مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره آموزشی و بازآموزی برای معلمان پایه نهم 150 نفر تا پایان شهریورماه و 150 نفر دیگر تا پایان آذرماه برگزار خواهد شد و این افراد به عنوان مدرس به مدارس مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه می روند.
 
عظیم محبی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت:دوره آموزشی و بازآموزی برای 300 معلم پایه نهم تا پایان آذرماه برگزار خواهد شد و این افراد به عنوان مدرس به مدارس مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه می روند.
آموزش معلمان پایه نهم
 وی بیان کرد: برای اول مهر تمام معلمان پایه نهم آموزش دیده اند و با هماهنگی های انجام شده در مدارس شاهد تلاش معلمان هستیم.
 مدیرکل دفتر اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مرکز نیروی انسانی که متولی آموزش ضمن خدمت معلمان است برای معلمانی که دوره خاصی ندیده اند این فرصت را فراهم کرده تا در دوره های آموزشی ضمن خدمت شرکت کنند .
 تربیت 4 هزار مدرس کشوری
 محبی تصریح کرد: برای استقرار پایه نهم کلاسهای مدرسین کشوری انجام خواهد شد در این راستا 4 هزار مدرس کشوری را تربیت می کنیم که بخش عمده این تربیت بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مرکز نیروی انسانی خواهد بود.
 افزایش آمار دانش آموزان
وی اشاره کرد: با توجه به 3 پایه شدن دوره اول متوسطه، آمار دانش آموزان دوره اول متوسطه از 2 هزار و 800 دانش آموز به 3 میلیون و تعداد کلاس ها از 86 هزار به 112 هزار کلاس خواهد رسید.
محبی با اشاره به اینکه تعداد مدارس دوره اول متوسطه از مهر ماه از 22 هزار به 25 هزار مدرسه افزایش می یابد افزود: آمار معلمان از 130 هزار به 150 هزار معلم خواهد رسید.
 مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش به مهمترین وظیفه این سازمان علاوه بر کارهای اجرایی اشاره کرد وگفت: هماهنگی در استقرار نیرو در متوسطه اول مهمترین وظیفه ما است برای اینکه بتوانیم نیاز معلمان را تامین کنیم باید بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی را مطالعه کرده و معلمان مازاد دوره دوم متوسطه را به دوره های متوسطه اول و ابتدایی تفکیک کنیم.

 منبع: پانا