اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394
وجود 13هزار و 113مدرسه با کمتر از 15 دانش آموز

وجود 13هزار و 113مدرسه با کمتر از 15 دانش آموز

 

 
خبرگزاری پانا:عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون 13 هزار و 113 مدرسه در ایران با کمتر از 15 نفر دانش آموز دارند و نیاز است برای ارتقای سطح علمی و ریشه‌کن کردن بیسوادی فعالیت کنند.
 
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان چالوس گفت: بر اساس آمار های ارائه شده ۸۰ مدرسه تک دانش آموز در کشور داریم و به دلیل رعایت عدالت آموزشی در مدارس سراسر کشور نمی‌توان آنها را تعطیل کرد.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش چالوس مشکل نیروی انسانی است که در پی استخدام‌های نیروی‌های غیر بومی صورت گرفته و نباید با انتقال آنها موافقت کرد.
 احمدی تصریح کرد: امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که از مجموع سه هزار و 704 نیرو ، 23 نفر به حوزه چالوس، نوشهر و کلاردشت اختصاص دارد، حتما باید بومی باشند و این مهم در بخشنامه درج شده است.
 نماینده مردم نوشهر، چالوس در مجلس گفت: اکنون نیاز است در سطح کشور بحث ایجاد مجتمع‌های آموزشی در دستور کار قرار گیرد و وجود این مجتمع‌ها بسیاری از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در شهرستان‌ها را رفع خواهد کرد.
 احمدی تاکید کرد: انتقال نیروی انسانی آموزش و پرورش از چالوس ممنوع بوده و نیروهایی هم که رفتند باید بازگردانده شوند تا مشکل کمبود نیروی انسانی در این شهرستان رفع شود.

 منبع: پانا