اخبار
دوشنبه، 16 شهریور 1394
کلاس های چند پایه باید کمتر از 15 دانش آموز داشته باشد

کلاس های چند پایه باید کمتر از 15 دانش آموز داشته باشد

 

 
خبرگزاری پانا:معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین نامه کلاس های چند پایه تصویب شده است و هیچ کلاس چند پایه ای نباید بیش از 15 نفر و 3 پایه داشته باشد.
 

محمد دیمه ور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: زمانی توسعه به صورت پایدار اتفاق خواهد افتاد که آموزش و یادگیری محور اصلی تمام برنامه های توسعه ای قرار گیرد و اگر ما درک و بینش پیدا نکنیم باید نگران این باشیم که به شغلمان مثل یک شغل معمولی نگاه کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر آموزش و یادگیری ابزار فقر زدایی است. در واقع آموزش و پرورش در جایگاه نخست هر جامعه قرار دارد و هر کشوری که از دیدگاه صنعت و مسائل دیگر رشد کرده است، تنها دلیلش نگاه ویژه به آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: کلاس های چند پایه یک فرصت مغتنم و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. در شهر تهران و حومه  آن 22 مدرسه چند پایه داریم.

دیمه ور در خصوص کلاس های  چند پایه عنوان کرد:نگاه خود را به کلاس های چند پایه اصلاح کنید وبه دیدگاه تهدید به آن نگاه نکنید بلکه به عنوان فرصت به آن نگاه کنید.

وی گفت: آیین نامه کلاس های چند پایه تصویب شده است و هیچ کلاس چند پایه  ای نباید بیش از 15 نفرو 3 پایه داشته باشد ومعلم  راهنما در شیوه نامه جدید لحاظ شده است و از اول مهر در کشور اجرایی می شود.

وی ادامه داد: تاکید داریم که دانش آموزان نو آموز به کلاس هایی وارد شوند که دانش آموزان پایه های بالاتر در آن حاضر هستند زیرا این کار باعث بالاتر رفتن سطح علمی دانش آموزان نو آموز و بالاتر رفتن مهارت های زبانی و کلامی این دانش آموزان خواهد شد


 منبع: پانا