اخبار
دوشنبه، 16 شهریور 1394
 13 میلیون استعداد مختلف ورزشی در مدارس کشور داریم

13 میلیون استعداد مختلف ورزشی در مدارس کشور داریم

 

 
تهران - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: 13 میلیون دانش آموز دارای استعدادهای مختلف ورزشی در مدارس کشور وجود دارد.
 
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی روز شنبه در نشست شورای عالی تشکیلاتی دومین المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای که با حضور برخی از روسای فدراسیون های ورزشی کشور در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، افزود: المپیاد درون مدرسه ای زمینه ساز ورزش قهرمانی کشور است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش متولی تربیت نیروی انسانی برای کشور است و وجود بیش از 13میلیون دانش آموز مستعد ورزشی، نشان دهنده ظرفیت نیروی انسانی برای آینده کشور است.
فانی، سند تحول بنیادین را مبنای تدوین و تنظیم برنامه های آموزش و پرورش رسمی کشور خواند و افزود: اجرای این سند مورد تأکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری است و تلاش می شود مبنای تدوین برنامه ششم توسعه اجرای این سند باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنیادین، 6 ساحت مختلف برای تربیت پیش بینی شده که یکی از آنها ساحت تربیت بدنی و تندرستی است و همواره آموزش و پرورش به دنبال توسعه متوازن ساحت شش گانه در جهت ارتقاء تعلیم و تربیت کشور است.
فانی در ادامه با بیان اینکه برنامه درسی مدارس محدودیت دارد، گفت: اختصاص دو ساعت به فعالیت های ورزشی در قالب برنامه رسمی دانش آموزان کافی نیست و به همین دلیل اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه ای، مدرسه قهرمان و حیاط پویا در دستور کار آموزش و پرورش در دولت یازدهم قرار گرفته است تا بتواند تکمیل کننده فعالیت های جهانی دانش آموزان باشد.
وی اضافه کرد: براساس گزارش های ارسالی از استان ها، آموزش و پرورش در اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای علی رغم وجود مشکلات موفق بوده، به گونه ای که مشارکت چهار میلیون دانش آموزان مؤید این ادعاست.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های ملی دانش آموزان در عرصه های مختلف، اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان می تواند از این توان استعداد نهفته ورزشی در دانش آموزان در ورزش قهرمانی کشور استفاده کند.
فانی با بیان اینکه اولین تفاهم نامه آموزش و پرورش در قالب سیاست توسعه مشارکت ها با وزارت ورزش و جوانان به امضاء رسید، گفت: در این تفاهم نامه شرایط خوبی برای گسترش همکاری های متقابل پیش بینی شده که بخشی از آن بندها اجرایی و مقدمات اجرای مابقی آن ها نیز نهایی شده است.
وی درخصوص اجرای المپیادهای درون مدرسه ای در مدارس روستایی و عشایری کشور گفت: رویکرد آموزش و پرورش در اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه ای، بومی و مردمی بودن و همچنین استفاده از حداقل امکانات و مشارکت حداکثری دانش آموزان است که مشارکت مردم، اولیا و دانش آموزان در این موضوع تاکنون بسیار خوب بود.
فانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد تجربه اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه ای را برای استفاده کشورهای مختلف در اختیار یونسکو قرار دهد.

 منبع: ایرنا