اخبار
یکشنبه، 15 شهریور 1394
بخش اسماعیلی جیرفت پایتخت مدارس فرسوده

بخش اسماعیلی جیرفت پایتخت مدارس فرسوده

 

 
حدود 70 درصد از مدارس بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت فرسوده هستند و امید استعداد‌های درخشان این بخش به مسئولان و خیران مدرسه‌ساز است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، بخش اسماعیلی از توابع شهرستان جیرفت دارای 7 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار نیروی کادر رسمی است که در این منطقه کم‌برخوردار مشغول به انجام وظیفه آموزش و پرورش هستند.
این بخش از شهرستان جیرفت دارای 60 آموزشگاه ابتدایی، 24 آموزشگاه متوسطه دوره اول، 11 آموزشگاه متوسطه دوره دوم و یک مدرسه شبانه‌روزی دخترانه است که استعدادهای درخشانی هر ساله روانه مدارس تیزهوشان و نمونه‌های دولتی شهرستان جیرفت می‌شوند.
70 درصد مدارس بخش اسماعیلی جیرفت فرسوده هستند
با وجود این همه استعداد، هنوز حدود 70 درصد از مدارس بخش اسماعیلی جیرفت فرسوده هستند و امید استعداد‌های درخشان بخش اسماعیلی بعد از خداوند به مسئولان و خیران مدرسه‌ساز است.
احمد مرسلپور عضو شورای اسلامی بخش اسماعیلی و مدیر مجتمع علامه امینی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این مجتمع با‌لغ بر 500 دانش‌آموز و 10 نیروی فرهنگی بومی دارد که مهم‌ترین مشکل موجود، عدم فضای آموزشی کافی است و چهار مدرسه آن فاقد فضای آموزشی مناسب است.
وی ابراز داشت: دو مدرسه به صورت استیجاری و یک مدرسه همراه با شیفت مدرسه پسرانه متوسطه اول است و کلاس دخترانه متوسطه اول در کانکس تشکیل می‌شود و با توجه به اینکه این مدارس چهار روستا را پوشش می‌دهند و در سال جاری پایه نهم نیز اضافه شده با کمبود کانکس مواجه هستیم.
مرسلپور تصریح کرد: از آنجا که تعداد دانش‌آموزان بالای 30 نفر است تشکیل کلاس در کانکس بسیار مشکل است که سال گذشته با اعتراض دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و اولیای دانش‌آموزان مواجه شدیم.
بخش اسماعیلی از محرومیت‌های زیادی برخوردار است
جهانگیر شهداد‌نژاد معاون پشتیبانی مدیریت آموزش پرورش شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از مدارس اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: بخش اسماعیلی از محرومیت‌های زیادی برخوردار است و تلاش‌های زیادی در راستای جذب خیران مدرسه‌ساز برای ساخت مدارس در این بخش صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: قول‌های همکاری در این زمینه گرفته شده است که امیدواریم این مهم هرچه سریعتر انجام گیرد و در آینده نزدیک یک مدرسه سه طبقه در اسماعیلی ساخته شود.
مختار باقری نماینده آموزش و پرورش بخش اسماعیلی نیز اظهار داشت: بنا به وسعت آموزشی این بخش که شامل سه دهستان می‌شود، این بخش مدتی جزو شهرستان عنبرآباد بوده، اما از لحاظ آموزش، تعلیم و تربیت جزو شهرستان جیرفت بوده که این عامل یکی از دلایل وجود مشکلات فضای آموزشی این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگی آموزش و پرورش در اول شهریور ماه امسال در این بخش افتتاح شد که در زمینه پیگیری مسائل نمایندگی و فعالیت آن از مسئولان استانی و شهرستان تشکر می‌کنم.

 منبع: فارس