اخبار
یکشنبه، 15 شهریور 1394
اعلام برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ افزایش ۱۸ درصدی تعداد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان سالم

اعلام برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ افزایش ۱۸ درصدی تعداد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان سالم

 

 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: در جشنواره نوجوان سالم تعداد آثار ۶۳ درصد نسبت به سال ۹۱ و ۹۲ و تعداد شرکت کنندگان ۱۸ درصد افزایش داشته است.
 
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: رفتارهای پرخطر مانند استعمال دخانیات، گرایش به خشونت، مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها از مهمترین زمینه و مصادیق نگران کننده در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان است.
وی افزود: دلیل این اهمیت این است که اغلب ظاهر تفریحی و سرگرم کننده دارد و نوجوانان در دام گرفتار و آسیب‌هایی را به همراه دارد.
حمیدی با اشاره به اینکه عوامل مخاطره آمیز زندگی نوجوانان گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان توانمند شوند که چگونه فکر کنند، چگونه انتخاب کنند، چگونه تصمیم بگیرند و چگونه در صورت لزوم به دیگران «نه» بگویند.
وی با بیان اینکه آگاهی، نگرش و مهارت‌های صحیح می‌تواند دانش‌آموزان را در زندگی سالم کمک کند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها در آموزش و پرورش توجه ویژه به زندگی سالم و کمک به مهارت‌ها و توانمندی‌های آنها در برابر رفتارهای پرخطر است و در تلاش هستیم سلامتی را در بین نوجوانان ترویج دهیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: تدوین سند پیشگیری، نقشه خطرپذیری در استان‌ها و مدارس، راه‌اندازی ماتریس همکاری بین نهادهای دولتی، خصوصی، مشارکتی و داوطلبی، نظام اجتماعی رصد گیری از آسیب‌ها، راه‌اندازی نهضت پیشگیری، تهیه و انتشار نشریات پیشگیری نوین دانش‌آموزان، والدین و معلمان، انتشار کتاب مطالعات اجتماعی ششم دبستان، انتشار کتب سبک زندگی در پایه‌های اول و دوم متوسطه، درج واحد دانشگاهی در دانشگاه فرهنگیان و تلاش برای ردیف اعتباری پیشگیری در برنامه ششم توسعه از جمله این موارد است.
حمیدی با اشاره به آثار رسیده به چهارمین جشنواره نوجوان سالم که در سال تحصیلی 93-94 تهیه شده است، اظهار کرد: در مقایسه با نخستین جشنواره آمارهای 35 برابر افزایش یافته است و تعداد آثار جشنواره 63 درصد نسبت به سال‌های 91 و 92 و تعداد شرکت کنندگان نیز 18 درصد افزایش نشان داده است.
به گزارش فارس، در پایان افتتاح چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم از تمبر یادبود و تندیس این جشنواره رونمایی شد.

 منبع: فارس