اخبار
یکشنبه، 15 شهریور 1394
توزیع بسته‌های فرهنگی پیشگیری در مدارس از ابتدای مهرماه

توزیع بسته‌های فرهنگی پیشگیری در مدارس از ابتدای مهرماه

 

 
معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش از توزیع محصولات و بسته‌های فرهنگی پیشگیرانه در مدارس از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: آگاهی، ‌توانمندی و فراگیری مهارت‌های صحیح زندگی می‌تواند دانش آموزان را در برخورداری از یک زندگی سالم کمک کند و از اولویت‌های ما در آموزش و پرورش توجه بیشتر به همین موضوع است.
 
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» (ایسنا)، مهرزاد حمیدی در چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه رفتارهای پرخطری چون استعمال دخانیات، گرایش به خشونت، مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها اکنون یکی از مهمترین زمینه‌ها و مصادیق نگران کننده در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان است اظهار کرد:‌ دلیل این اهمیت، ویژگی مشترک این گونه رفتارهاست زیرا اغلب ظاهر تفریحی و سرگرم کننده دارند و ممکن است نوجوان‌ها را گرفتار کنند.
معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز عوامل مخاطره آمیز در زندگی نوجوانان گسترش یافته است تاکید کرد: باید همه دانش آموزان را توانمند کنیم که چگونه فکر کنند، ‌چگونه انتخاب کنند و تصمیم بگیرند، بدانند که دلسوزان آنها چه کسانی هستند؟ چه خطراتی تهدیدشان می‌کند و چگونه باید درست را از نادرست تشخیص دهند؟.
حمیدی افزود: آگاهی، نگرش صحیح و مهارت‌های درست می‌تواند دانش آموزان را در برخورداری از یک زندگی سالم کمک کند. از اولویت‌های ما در آموزش و پرورش نیز توجه ویژه به آموزش زندگی سالم برای دانش آموزان است و تلاش می‌کنیم این پیام را ترویج کنیم.
وی با بیان اینکه در سیره اسلام نیز بر مراقبت از خود تاکید شده اظهار کرد:‌ می‌خواهیم دانش آموزان بیاموزند که مراقبت از خود شامل همه زمینه‌هایی است که موجب دوری از رفتارهای مخاطره آمیز می‌شود و سلامتی را تهدید می‌کند.
حمیدی به برنامه‌های متنوع در آموزش و پرورش در همین راستا اشاره و عنوان کرد: تدوین سند ملی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، سند ملی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، نقشه خطرپذیری استان‌ها و مدارس،‌ راه اندازی ماتریس همکاری با نهادهای درگیر، نظام رصد و مدیریت اجتماعی آسیب‌های اجتماعی، راه اندازی نهضت پیشگیری و تدوین بسته‌های آموزشی و فرهنگی از این جمله هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که محصولات و بسته‌های فرهنگی تهیه شده که امروز از آنها رونمایی شد از ابتدای مهرماه توزیع می‌شوند گفت: انتشار کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم و سبک زندگی پایه اول و دوم متوسطه با تیراژ سه میلیون در هر سال، تدوین واحد درسی مطالعات اجتماعی در دانشگاه فرهنگیان، مداخلات اجتماعی مربوط به افراد در معرض خطر و پرخطر و مساعدت‌های مادی و معنوی آموزش و پرورش نیز از جمله دیگر اقدامات انجام شده است و تلاش می‌کنیم ردیف ویژه‌ای در برنامه ششم توسعه برای این منظور داشته باشیم.
حمیدی همچنین به نقش والدین در آموزش‌های پیشگیرانه اشاره و عنوان کرد: همکاری والدین می‌تواند در گسترش نهضت توانمندسازی دانش آموزان نقش موثری داشته باشد.

 منبع: ایسنا