اخبار
پنجشنبه، 29 مرداد 1394

برپایی اجتماع 12هزار نفری تشکیلات دانش آموزی در بهمن باحضور رئیس جمهور

خبرگزاری پانا: قائم مقام سازمان دانش آموزی از از برگزاری اجتماع 12 هزار نفری تشکیلات دانش آموزی و پیش آهنگی در بهمن ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، داوود روستایی قائم مقام سازمان دانش آموزی در مراسم افتتاحیه هشتمین اردوی ملی پیش آهنگان پیشتاز و فرزانه در بخش خواهران که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، این دوره از اردو را با شور و هیجان بیشتری نسبت به دوره های پیشین توصیف و بیان کرد: اردوی برادران با قدرت و برکت زیادی به اتمام رسید و اردوی خواهران نیز با توجه به تقارن آن با دهه کرامت، با برکت زیادی برگزار می شود.

وی ادامه داد: ما در پیش آهنگی به دنبال تربیت سکولار نیستیم و اهداف سازمان دانش آموزی با اهداف اسلام و نظام جمهوری اسلامی منطبق بوده و ما به دنبال تبین و ارتقای نقش دینی و اسلام در این تشکیلات هستیم. از این رو دانش آموزان باید با مفهوم اصلی پیش آهنگی آشنا شوند که تدین و همدلی و همزبانی هم در حوزه های فرهنگی و آموزشی و هم در حوزه سیاسی از آن جمله است.
 روستایی در ادامه به بررسی ویژگی های یک پیش آهنگی پرداخت و گفت: تدین، دین باوری و عمل به دین از مهمترین ویژگی های پیش آهنگی به شمار می رود. همچنین خود انگیختگی، خیرخواهی و مثبت اندیشی، خلاقیت در عین حرکت، مطلع و صاحب نظر بودن، فضائل اخلاقی، امید آفرینی،آمادگی، ایثارگری و نیز وطن دوستی از دیگر ویژگی های پیش آهنگی به شمار می رود.
 قائم مقام سازمان دانش آموزی مدیریت این اردوی ملی را مبتنی بر امید دانست و افزود: پیش آهنگی دانش و علم نیست، بلکه عمل است و هرچند عالمانه اما براساس عمل محوری رو به جلو می رود و تنها در قالب دانش و علم به کار نمی آید.
 وی در پایان خواستار انتقال اثرات این اردو به تمام مدارس شد و از برگزاری اجتماع 12 هزار نفری تشکیلات دانش آموزی و پیش آهنگی در بهمن ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد.
 منبع: پانا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران