اخبار
پنجشنبه، 29 مرداد 1394

یکم تا سوم شهریور؛ زمان برگزاری همایش همیارمشاور پسران

خبرگزاری پانا: مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر از یکم تا سوم شهریورماه میزبان همیارمشاوران پسر برای برگزاری همایش کشوری با مشارکت 640 نفر از منتخبین همیار مشاور مدارس کشور است.

ابوالقاسم عیسی مراد در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: برنامه همیار مشاور برای ترغیب نگرش و مشارکت فعال دانش آموزان در بسط و گسترش فرهنگ مشاوره ای در مدارس است. این طرح در سال 1378 به طور رسمی به معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش منعکس شد، که پس از بررسی و اصلاحات ضروری در سال تحصیلی 80-81 در سطح استان ها و به صورت آزمایشی اجرا شد. این طرح جزء محدود برنامه ها و طرح هایی است که ضمن مطالعات مقدماتی از حمایت صاحب نظران تعلیم و تربیت برخوردار است.
 چگونگی انتخاب همیارمشاوران
 وی ضمن تعریف همیارمشاور و چگونگی انتخاب مشاور، افزود: همیارمشاور ، دانش آموزی است که با شرایط و ضوابطی ، از بین دانش آموزان یک کلاس انتخاب شده و پس از گذراندن دوره های آموزشی مربوطه، بر اساس شرح وظایف مشخص به ارایه خدمات راهنمایی و راهنمایی به همسالانش با همکاری و نظارت مشاور مدرسه می پردازد. انتخاب همیار مشاور از بین دانش آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه در هر سال تحصیلی پس از معرفی برنامه همیار مشاور در مراسم صبحگاه مدرسه و تهیه تراکت، بروشور و اطلاع رسانی درباره آن و اعلام فراخوان عمومی برای ثبت نام از داوطلبان و تکمیل فرم ثبت نام توسط داوطلبان و بررسی شرایط داوطلبان توسط مشاور مدرسه صورت می پذیرد.
 هدف از برگزاری این طرح
 عیسی مراد اهداف برگزاری طرح همیار مشاور را بیان کرد و ادامه داد: اهداف برگزاری این طرح فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی و تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش آموزان و استفاده از توانمندی دانش اموزان در پرورش خودشان و سایر دانش آموزان و تقویت و پرورش مسئولیت پذیری، حمایت اجتماعی، تصمیم گیری و کمک به رشد مهارت های فردی و اجتماعی در دانش آموزان و تقویت نگرش انسانی، اسلامی و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت دیگران به خصوص هم شاگردی ها و تقویت و گسترش همدلی و درک متقابل میان دانش آموزان و والدین و آشنایی دانش آموزان با خدمات مشاوره ای وظایف مشاوران و مربیان و کمک به ارجاع دانش اموزان به منابع کمک رسان از جمله مشاوران، مراکز و هسته های مشاوره با تمرکز بر پیشگیری است که با نگاهی عمیق به این مهم می بینم که می تواند کمک بزرگی به فرایند تسهیل خدمات روانشناختی و مشاوره ای در مدارس باشد.
 برنامه های اجرایی این طرح
 مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه های همایش کشوری همیاران مشاور عنوان کرد: برنامه همیارمشاور در قالب همایش کشوری با مشارکت 640 نفر از منتخبین همیار مشاور مدارس کشور در دو نوبت و در تاریخ های 17 تا 19 مرداد با حضور همیار مشاوران دختر برگزار شد و از تاریخ 1 تا 3 شهریور با مشارکت همیاران مشاور پسر در اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر در دو بخش آموزشی و توجیهی برگزار می شو د.
 برنامه های آینده درباره این طرح
 وی درباره برنامه آینده دفتر مشاوره در ارتباط با همیاران مشاور، بیان کرد: از سال اتی بنا داریم با ساماندهی دقیق هر ماه جلسات آموزشی ویژه مشاوران و همیاران مشاور برگزار و پیش بینی شود. در سطح مدارس متوسطه اول با مشارکت بیش از 54 هزار نفر از دانش آموزان علاقمند به فعالیت در این طرح ، همراه می شویم. امیدواریم این حرکت مشارکت جویانه و موثر در اداره امور مدرسه با تاکید بر نیازهای روانشناختی و به سمت توسعه پایدار برنامه های آموزشی و پرورشی باشد.

منبع: پانا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران