اخبار
چهارشنبه، 28 مرداد 1394

ثبت نام 11 میلیون و 142 هزار و 532 دانش آموز تاکنون در مدارس کشور

از این تعداد 6 میلیون و 797 هزار و 10 دانش آموز در دوره ابتدایی، 2 میلیون و 567 هزار و 660 نفر در دوره متوسطه اول، یک میلیون و 621 هزار و 736 نفر در دوره متوسطه دوم و 115 هزار و 177 دانش آموز در دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده اند.

علی زرافشان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره میزان ثبت نامی دانش آموزان، گفت: ثبت نام دانش آموزان تا پایان تیرماه بود اما پرونده آن هیچ زمان بسته نمی شود.
وی ادامه داد: ثبت نام حلقه اول از مراحل ساماندهی مدیریت آموزش است که به دنبال آن سازماندهی مدرسه، نیروی انسانی و آموزش معلمان می آید.

پرونده ثبت نام بسته نمی شود
 زرافشان بیان کرد: پرونده ثبت نام تا روزی که یک دانش آموز ثبت نام نکرده، باز است و بر اساس سیاست های آموزش و پرورش یک کودک از تحصیل باقی نمی ماند مطابق آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه ثبت نام دانش آموزان صورت می گیرد.
 وی ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان و تاریخی که برای آن مشخص می شود به این دلیل است که اکثریت ثبت نام ها انجام شود و دانش آموزانی که به دلیل انتخاب رشته جابه جایی داشته و یا ثبت نام آن ها به شهریور ماه موکول می شود، از جمله دانش آموزانی هستند که در زمان مقرر شده بتوانند ثبت نام کنند.
 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال نسبت به ثبت نام سال گذشته یک ماه جلو هستیم و ثبت نام ها در تاریخ 9 مردادماه با 9 شهریورماه یک ماه تفاوت دارد.
 تعداد ثبت نامی ها در دوره های مختلف
 زرافشان با بیان اینکه خانواده ها، دانش آموزان و همکاران در مدارس برای ثبت نام بین پایه مساعدت کردند، افزود: آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان 11 میلیون و 142 هزار و 532 نفر است.
 وی تصریح کرد: از این تعداد 6 میلیون و 797 هزار و 10 دانش آموز در دوره ابتدایی، 2 میلیون و 567 هزار و 660 نفر در دوره متوسطه اول، یک میلیون و 621 هزار و 736 نفر در دوره متوسطه دوم و 115 هزار و 177 دانش آموز در دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده اند.
 وی خاطرنشان کرد: 40 هزار و 949 دانش آموز استثنایی و یک میلیون و 167 هزار و 183 نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند.
 آزمون استخدامی
 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص سهم این معاونت در آزمون استخدامی، گفت: با توجه به اینکه در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و استادکار چندسالی استخدام نداشتیم با نگاه ویژه ای که شد، بخش عمده ظرفیت آزمون استخدامی به قسمت فنی و حرفه ای و کاردانش اختصاص پیدا کرد.
 زرافشان در پایان عنوان کرد: هزار و 800 نفر برای این 2 قسمت پذیرش می شوند تا مشکل نیروی انسانی حل شود.
منبع:پانا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران