اخبار
ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394

وجود 22 کلاس چندپایه در حاشیه تهران

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش در هزاره سوم مبنا و پایه تمام تحولات اجتماعی، اقتصادی و... است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محمد دیمه‌ور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش مدرسان کلاس‌های چند پایه کشور که به میزبانی آموزش و پرورش نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ برگزار گردید، با بیان این مطلب گفت: تا وقتی که باورها نسبت به اهمیت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به ویژه آموزش و پرورش ابتدایی که در مقطعی از تاریخ ایران درک درستی درباره آن نبود تغییر نکند، نگاه ما به این مقوله آموزش به عنوان یک حرفه معمولی خواهد بود.

محمد دیمه‌ور افزود: آموزش و یادگیری امروز ابزار فقر زدایی است و آموزش و پرورش در جایگاه نخست سیاست گذاریهای جهانی است.

وی اظهار کرد: کلاس های چند پایه که امروز مورد بحث ماست یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ، ما به انتخاب خود این کلاس ها را تشکیل نمی دهیم، جمعیت روستاها رو به کاهش و مهاجرت افزایش یافته است و در همین شهر تهران 22 کلاس چند پایه در حاشیه تهران داریم.

دیمه‌ور گفت: در سال 92-91 ، 48 هزار کلاس پایه و در سال 93-92 ، 51 هزار و 300 کلاس پایه و در سال 94-93، 52 هزار و 300 کلاس پایه داشته‌ایم و این نشان دهنده افزایش کلاسهای پایه است در حالی که جمعیت آنها رو به کاهش بوده و از یک میلیون نفر به 700 هزار نفر رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما برای تحقق عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت دسترسی حتی برای یک دانش آموز کلاس تشکیل داده و این قضیه یک ضرورت است که الزاماً مذموم نیست.


منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران