اخبار
ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394
پیاده‌روی آزاد و راحت با تردمیل واقعیت مجازی

پیاده‌روی آزاد و راحت با تردمیل واقعیت مجازی

مهندسان چینی نوعی تردیل تک جهته واقعیت مجازی به نام Kat Walk ارائه داده‌اند که به کاربر آزادی عمل بیشتری برای حرکت داده و محدودیت کمتری برای وی ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، تردمیل جدید که توسط شرکت KATVR ارائه شده، دارای هیچ رینگ یا مانعی برای دشوارکردن حرکت نیست بنابراین کاربران آزادند بدون ترس از برخوردکردن با چیزی اعضای بدنشان را حرکت دهند.

سیستم مهار تعبیه‌شده در این تردمیل طوری طراحی شده که با بدن‌های مختلف سازگار شود در حالی که وزن تا 140 کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند.

در حالی که در تردمیل‌های واقعیت مجازی دیگر کاربران باید ایستاده بمانند، تردیمل Kat Walk امکان نشستن را نیز مهیا کرده و این موضوع آن را ایده‌آل کرده است.

این تردمیل دارای حسگرهایی است که حرکت کاربر را رهگیری و آن را به حرکات بازی تبدیل می‌کند. علاوه بر ساختار باز کمترمحدودکننده، تیم علمی در حال طراحی شیوه‌های واقعی‌تر راه‌رفتن برای این تردمیل هستند.

کاربران پوشش‌های پای ویژه‌ای می‌پوشند که در شبیه‌سازی‌کردن نیروهای طبیعی راه‌رفتن بهتر عمل می‌کند. ترکیب سطح با اصطکاک بالا به همراه اصطکاک خود کفش حرکت را بیشتر شبیه راه‌رفتن و کمتر سرخورنده می‌کند. این امر به کاربران در حفظ تعادل بهتر کمک می‌کند.

تیم سازنده این تردمیل، طرح‌هایی برای دوستدارکردن آن با خانه در دست دارد؛ آن‌ها به دنبال عرضه محصولی هستند که حدود 75 کیلوگرم وزن داشته باشد و قطر خارجی آن 101 سانتی‌متر باشد.

در صورت موفقیت، این سازه تاشو و باریک‌تر خواهد شد و قاعده آن نیز با وجود چرخ‌های پنهان برای حرکت آسان نازک‌تر خواهد بود.

تردمیل Kat Walk هم‌اکنون بر روی سایت‌های بازاریابی است و چنانچه همه مراحل مهندسی، آزمایش پیش تولید و تولید آن مطابق برنامه پیش برود، آوریل سال 2016 عرضه می‌شود.


منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران