اخبار
ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394
چین به دنبال استفاده از سیستم جدید پرتاب موشک

چین به دنبال استفاده از سیستم جدید پرتاب موشک

مسئولان صنایع نظامی چین از جدیدترین سامانه پرتاب تسلیحات موشکی قابل حمل رونمایی کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، سامانه پرتاب موشک قابل حمل با نام اختصاری CJ-10 TEL قادر است تمامی موشک‌های زمین به هوا ، کروز و بالستیک را پرتاب کند.

طبق گزارش‌های اعلام شده، سامانه پرتاب موشکی CJ-10 TEL مجهز به کلیه سامانه‌های استتاری است و همچنین تا تایید نشدن دستور پرتاب در محل استتار باقی خواهد ماند.

سامانه پرتاب موشکی CJ-10 TEL به شش محور محرک با لاستیک‌های پهن مجهز شده و دارای بخش‌های اضافی جهت حمل تجهیزات اضافی و پرسنل کمکی است.

این سامانه همچنین به سیستم گنبد ارتباط ماهواره‌ای مجهز شده که به کمک این سیستم می‌تواند اتصال با ماهواره‌های ایمن فارغ از مسائلی نظیر هک شبکه را برقرار کند.

سامانه پرتاب موشکی CJ-10 TEL قادر به حمل و پرتاب دو موشک از هر نوع پیش‌بینی شده است.

سیستم حرکتی این سامانه قادر به پوشش‌دهی شعاع حرکت زمینی تا 540 کیلومتر با یک بار سوخت‌گیری است.

مسئولان سازمان دفاع موشکی چین ضمن تقدیر از تلاش تیم مهندسی سازنده پرتابگر جدید چین اظهارکردند: این سامانه برای اولین بار قادر به پرتاب موشک‌های دومرحله‌ای توربوفن - موشک موسوم به Klub missile - است.

موشک‌های کلاس Klub missile حدود 9 متر طول دارند و به دو سیستم حرکتی توربوفن و راکت مجهز هستند. عملکرد این موشک‌ها به نحوی است که پرواز اولیه تا رسیدن به شعاع نزدیک هدف را به کمک موتور توربوفن پرواز می‌کند و در مرحله نشانه‌گیری نهایی با ارتفاع گرفتن موتور موشک فعال شده و سرعت سامانه انفجار به بیش از سه برابر سرعت صوت یا 3000 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین این سامانه قادر است تا موشک‌های بالستیک موسوم به HQ-26 missile با شعاع هدفگیری 4000 کیلومتر را پرتاب کند.


منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران