اخبار
شنبه، 24 مرداد 1394
ملاقات نزدیک «روزتا» و خورشید

ملاقات نزدیک «روزتا» و خورشید

مسئولان ناسا از آغاز سفر کاوشگر روزتا به دور خورشید خبر دادند و اظهار کردند که کاوشگر روزتا در این سفر برای اولین بار در نزدیکترین فاصله خود با خورشید قرار گرفته است. 

 به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، از آگوست سال گذشته تاکنون کاوشگر روزتا و مدارگرد آن بر روی دنباله‌دار 67P به فعالیت ادامه داده‌اند و هم اکنون اولین سفر فضایی مدارگرد و کاوشگر به همراه دنباله‌دار به دور خورشید شروع شده است.

دانشمندان ناسا پس از محاسبات انجام شده این سفر بی‌نظیر اظهار کردند: کاوشگر روزتا در این سفر برای اولین بار به فاصله 185 میلیون کیلومتری خورشید رسیده است که این امر دمای سطح دنباله‌دار را تا 86 درجه فارنهایت گرم کرده است.

پروفسور مت تیلور، دانشمند ارشد مأموریت روزتا گفت: در این سفر به دنبال افزایش نور خورشید بخش‌های تاریک اما جدیدی از دنباله‌دار 67P شناسایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن به خورشید فعالیت‌های سطحی و زیرسطحی دنباله‌دار افزایش پیدا می‌کند که این فرایند با بخارشدن یخ‌ها و فوران گاز باعث مه‌آلود شدن جو اندک این دنباله‌دار می‌شود.

در بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی شده است که چندین متر از سطح دنباله‌دار به فضای اطراف پراکنده شده که مشاهده این اتفاقات برای اولین‌بار بسیار هیجان‌انگیز است.

منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران