اخبار
شنبه، 17 مرداد 1394

تربیت نیروی مولد متفکر و خلاق از اهداف مدارس سمپاد است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: تربیت نیروی مولد، انسان متفکر و خلاق؛ از اهداف مدارس سمپاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، محسن یوسف وند در مراسم افتتاح بیست وسومین کنگره قرآنی استعدادهای درخشان منطقه چهار کشور، افزود: آموزش و پرورش در کشور ما پایه و اساس تربیت نیروی مولد، انسان متفکر و خلاق بوده و مدارس سمپاد نیز نقش پررنگ‌تری در این راستا دارد چراکه گُل سرسبد مرکز آموزشی است.

وی اظهار کرد: در جوامع پیشرفته و مترقی نیروی مولد، انسان متفکر و خلاق را شاخص اصلی یک جامعه مترقی معرفی می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزانی که علاوه بر حضور داشتن در مدارس استعدادهای درخشان در پی نشر معارف دینی هستند از ویژگی‌های بیشتری برخوردار هستند چراکه برخی خانواده‌ها باور اشتباهی که این دانش‌آموزان فقط مراکز آموزش هستند را در ذهن خود دارند که اشتباه است.

یوسف وند اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآن مراکز استعدادهای درخشان نشان از فعالیت خوب این دانش‌آموزان دارد و حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی نیز با تمام تلاش خود در خدمت این اتفاقات است.

اجرای طرح روشنا در مدارس سمپاد

معاون مرکز استعدادهای درخشان کشور از اجرای طرح فراگیر آموزش قرآن در مدارس سمپاد خبرداد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان سوره‌هایی از قرآن را که متناسب با دستورالعمل فعالیت‌های قرآنی است، دوره می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد نستوه در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: مدارس استعدادهای درخشان در بین مدارس کشور جایگاه ویژه‌ای را دارند و باید تلاش کنیم در کنار برنامه‌‎های علمی، برنامه‌های پرورشی و قرآنی را روز به روز توسعه دهیم.

وی افزود: وظیفه ما این است که این ابعاد را در سایه قرآن و متناسب با حیطه‌های شش‌گانه سند تحول بنیادی در دستور کار داشته باشیم.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مربیان، مسئولان و حتی دانش‌آموزان می‌دانند که متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش الگوی هدف‌گذاری برنامه‌های درسی و تربیتی ما مبتنی بر عناصر پنج‌گانه‌ای شامل تعقل، ایمان، اخلاق، عمل وعلم است وهمه این ابعاد در کنار هم بایستی رشد کنند.

وی عنوان کرد: اگر دانش‌آموز با ایمان باشد ولی عالم نباشد و با اخلاق نباشد دقیقاً به انحراف رفته و در زندگی موفق نیست.

نستوه تصریح کرد: در الگوی هدف‌گذاری برنامه‌های درسی و تربیتی طبیعتاً عنصر تعقل در محور و مبدا این الگوی هدف‌گذاری است که همه این ابعاد با ایمان کامل می‌شود و بنابراین از دانش‌آموزان می‌خواهم که همیشه این عناصر پنج‌گانه را در زندگی با هم رشد دهند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در کنار همه فعالیت‌های پرورشی وزارت‌خانه دو، سه برنامه محوری در ابعاد پرورشی و فرهنگی دارد که خاص دانش‌آموزان استعدادهای درخشان است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور بیان کرد: طبق برنامه‌های رسمی و عمومی آموزش و پرورش دانش‌آموزان ما در همه مسابقات فرهنگی، پرورشی، قرآنی وعترتی شرکت می‌کنند که این سه برنامه جزء برنامه‌های سمپاد است که با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است.

وی اضافه کرد: برنامه کنگره سراسری قرآن کریم که در چهار مرحله آموزشگاهی، استانی، منطقه‌ای و در نهایت اردوی کشوری برگزار می‌شود که این اردو در شهریور ماه امسال در استان کردستان و شهرستان سنندج به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود.

نستوه گفت: برنامه دیگر ما، برنامه طرح فراگیر آموزش قرآن کریم است که دانش‌آموزان به‌صورت آموزشی و غیر رقابتی در گام‌های مختلف سوره‌هایی از قرآن کریم را متناسب با دستورالعمل فعالیت‌های قرآنی است، دوره می‌کنند.

وی بیان کرد: برنامه سوم سمپاد طرح فرهنگی، تربیتی روشنا است که به‌معنی حضور روحانیون مجرب در مدارس استعداد درخشان با دستورالعمل مشخص است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کنگره امسلل سمپاد 2594 دانش‌آموز در مرحله نهایی حضور داشتند، در مرحله بعد حدود 400 نفر شرکت کننده در کردستان اردوی کشوری داریم که از دانش‌آموزان برگزیده تقدیر می‌شود.


منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران