اخبار
یکشنبه، 04 مرداد 1394

4000 مدرسه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در کشور 1023 پروژه نیمه تمام وجود دارد.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش ایسنا، مرتضی رئیسی در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی استان های سراسر کشور، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه کشور تکلیفی برای آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ای که از نظر مالی در آموزش و پرورش وجود دارد مسئله ساختمان های آموزشی است که تا پایان سال 93 به ازای هر دانش آموز 5 مترمربع فضای آموزشی داشته ایم.

رئیسی تصریح کرد: این در حالی است که در کشور بیش از 53 میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم که بخشی تخریبی است و بخشی نیاز به مقاوم سازی دارد .

وی با اشاره به اینکه دو سوم فضاهای آموزشی با استاندارد منطبق نیستند، افزود: در کشور 3000 سالن ورزشی و به ازای هر دانش آموز هفده صدم متر مربع فضای سرپوشیده وجود دارد .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور با بیان اینکه سرانه اردوگاه ها به ازای هر دانش آموز نیم درصد مترمربع فضای سرپوشیده پرورشی داریم، بیان کرد: در کشور پنج و شش دهم میلیون متر مربع فضای پرورشی وجود دارد.

رئیسی به ایمنی مدارس به عنوان رویکرد اصلی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 900 میلیارد تومان اعتبار ملی و 750 میلیارد تومان اعتبار استانی داشتیم که در سال 94 با افزایش 49 درصدی این اعتبار به 1345 میلیارد تومان رسید .

وی با اشاره به اینکه در کشور 4000 مدرسه نیمه تمام داریم بیان کرد: ساخت 29 هزار کلاس درس با چهار و دو دهم میلیون مترمربع در دست اجرا است و در حوزه پرورشی نیز 1023 پروژه نیمه تمام داریم که بیشترین آن مربوط به خراسان رضوی و کمترین آن با دو پروژه نیمه تمام مربوط به استان ایلام است.

رئیسی اشاره کرد: در سال 93 این اعتبار حوزه فرهنگی و پرورشی 43 میلیارد تومان بود که 25 میلیارد تومان تخصیص داده شد و در بخش تربیت بدنی و سلامت از 84 میلیارد تومان، 50 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیسی خاطرنشان کرد: در بخش تربیت بدنی دستگاه های اجرایی موظف هستند که یک درصد اعتبارات خود را صرف تامین زیرساخت های ورزشی کنند.

منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران