اخبار
شنبه، 03 مرداد 1394

فانی: سند تحول نظام آموزشی تدوین شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاه این وزارتخانه به موضوع توسعه، نگاهی همه‌جانبه و فراگیر است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، "علی‌اصغر فانی"، عصر جمعه، دوم مرداد در مراسم آغاز به کار سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان کشور در شیراز، با اشاره به اینکه سند تحول نظام آموزشی، تدوین شده است، افزود: این سند به عنوان سندی بالادستی با دربر داشتن شش ساحت تعلیم و تربیت اسلامی، مبنای تدوین برنامه ششم و هفتم توسعه در بخش آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی، ساحت اعتقادی و اخلاقی، تربیت علمی و فناورانه، تربیت حرفه‌ای و اقتصادی، تربیت زیباشناختی و هنری، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت‌بدنی و جسمانی را شش ساحت مطرح در تدوین این سند مهم آموزشی دانست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: روخوانی، روان‌خوانی، درک مفاهیم و تفسیر قرآن و متونی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌تواند در تربیت اعتقادی و دینی موثر باشد که از این رو آموزش و پرورش، آموزش قرآن را در کلیه مقاطع تحصیلی مورد توجه قرار داده است.

فانی، آموزش و پرورش را به دلیل دو کاربرد از کاربردهای متعدد آن، مهمترین ارکان حکومتی برشمرد و در این خصوص گفت: دو کارکرد فرهنگ‌سازی و نیروسازی آموزش و پرورش سبب شده که مقام معظم رهبری هرگونه هزینه در این بخش از نظام را، سرمایه‌گذاری محسوب کنند.


منبع:ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران