اخبار
چهارشنبه، 31 تیر 1394

700هزار نوآموز در دوره پیش‌دبستانی مشغول فراگیری مهارتهای پیش نیاز تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 700 هزارنوآموز در دوره پیش دبستانی مشغول فراگیری مهارتهای پیش نیاز تحصیل هستند.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محمد دیمه ور در جلسه هم اندیشی همایش ملی آموزش ابتدایی و تجلیل از دکترغلامحسین شکوهی پدر تعلیم و تربیت نوین ایران در بیرجند اظهار کرد: دورۀ پیش دبستانی و دبستانی در واقع بخش مبنایی و شالوده نظام تعلیم و تربیت است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ، با بیان این که همایش ملی آموزش ابتدایی کشور در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار می شود، تصریح کرد: آموزش ابتدایی باداشتن حدود400 هزار پرسنل که53 درصد کل پرسنل را تشکیل می دهند، گسترده ترین بخش آموزش و پرورش به شمار می رود.

وی با اشاره به تحصیل 7 میلیون و200هزار دانش آموزابتدایی در کشور ادامه داد: همچنین تعداد 700 هزار نوآموز نیز در دوره پیش دبستانی مشغول فراگیری مهارتهای پیش نیاز تحصیل هستند.

دیمه ور با اشاره به وجود 52 هزار کلاس چندپایه در سطح کشور، اضافه کرد: این تعداد کلاس چند پایه قریب 60 درصد کل دانش آموزان کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از دبیرخانه همایش ملی آموزش ابتدایی کشور و روند اجرای برنامه های "همایش ملی آموزش ابتدایی ایران" بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است؛ همایش ملی آموزش ابتدایی ایران و تجلیل از شخصیت علمی استاد دکتر غلامحسین شکوهی پدر تعلیم و تربیت نوین ایران و اولین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب اواخر آذر ماه سال جاری در شهرستان بیرجند برگزار می شود.

خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران