اخبار
دوشنبه، 29 تیر 1394

بودجه 36 میلیارد تومانی برای هنرستان ها

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بودجه هنرستان ها 25 میلیارد و 450 میلیون تومان بوده که امسال این رقم به 36 میلیارد تومان رسیده است.

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار کرد: هنرجویان شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای از مهرماه سال 95 می توانند منتظر تغییرات اساسی در کتاب های درسی در این دوره های آموزشی باشند.
وی گفت: با اعمال سیستم آموزشی 3-3-6 اکنون هنرستان ها دو سال آموزشی در پایه دوم و سوم دارند و در سال تحصیلی آینده پایه اول دوره متوسطه دوم وجود ندارد. به همین دلیل تغییرات اساسی در کتاب های شاخه های کار دانش و فنی و حرفه ای برای سال تحصیلی 96 - 95 صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هر گونه تغییرات در شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای بسته به ساختار و با تصویب شورای عالی وزارت آموزش و پرورش اعمال خواهد شد.
 
مدیر کل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: با توجه به مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر روند استقرار نظام جدید آموزشی، دانش آموزان دوره اول متوسطه پس از پایان پایه نهم در سال تحصیلی 96-95 وارد پایه دهم در دوره دوم متوسطه خواهند شد.
 
آذرکیش اظهار کرد: تاکنون تعدادی از کتاب های مربوط به شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به تغییرات وسیع در فناوری و استانداردهای حرفه ای مورد بازنگری قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: در طراحی و تدوین برنامه های درسی شاخه فنی و حرفه ای اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، سند جامع علمی کشور همچنین استاندارد های بین المللی مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای ملاک عمل قرار می گیرد.
 
افزایش 40 درصدی بودجه هنرستان ها در سال جاری
 
مدیر کل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در ادامه به افزایش 40 درصدی اعتبارات هنرستان ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته این بودجه 25 میلیارد و 450 میلیون تومان بوده که امسال به 36 میلیارد تومان رسیده است.
 
آذرکیش ادامه داد: سال گذشته صددرصد این اعتبارات تخصیص پیدا کرد که به منظور توسعه آموزش های کاردانش و فنی و حرفه ای به حساب استان ها واریز شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، 7 هزار و 100 هنرستان در تمامی مناطق کشور داریم که حدود 760 هزار هنرجو در این هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیر کل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از این تعداد 4 هزار و 400 هنرستان کار دانش در سراسر کشور با حدود 450 هزار هنرجو فعالیت دارند. 
خبرگزاری پانا
 

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران