اخبار
دوشنبه، 29 تیر 1394

زمان پرداخت سرانه دانش آموزی/ مشارکت مردمی ضروری است

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مشارکت مردمی در مدارس دولتی اجباری نیست اما ضروری است، گفت: کمک سرانه دانش آموزی پیش از شروع سال تحصیلی به مدارس دولتی پرداخت می شود.

اسفندیار چهاربند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرانه مدارس اظهار کرد: امسال تا پیش از شروع سال تحصیلی کمک سرانه دانش آموزان به مدارس دولتی پرداخت می شود.

وی درباره مشارکت خانواده ها نیز افزود: مشارکت خانواده ها در مدارس دولتی یک امر تاریخی بوده و از بدو ورود نظام آموزشی مردم در اداره کردن مدرسه مشارکت داشته اند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: مشارکت مردمی در مدارس یک امر اجتماعی است که میان مردم فرهنگسازی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که دریافت پول در مدارس دولتی از خانواده ها اجباری است گفت: اجباری نیست اما ضروری است و در هیچ زمانی هیچ مقام مسئولی بر اجباری بودن مشارکت مردمی تاکید نداشته است بلکه این امر ضروری است.

چهاربند بیان کرد: مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور ،در هنگام تاسیس نظام آموزشی، جنگ و تحریم به مدارس کمک می کردند چراکه اعتقاد دارند نظام آموزشی تاثیر زیادی در شخصیت فرزندان آنان و آینده می گذارد لذا در این امر کوتاهی نمی کنند.

وی درباره کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ اظهار کرد: در حال پیگیری کمبود سرانه فضای آموزشی در این منطقه هستیم و امیدواریم منطقه ۲۲ در این راه ما را همراهی کند و سرانه فضای آموزشی را از طریق انبوه سازان عملی نماید.
خبرگزاری مهر
 

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران