اخبار
دوشنبه، 22 تیر 1394

تهیه برنامه ویژه برای شتاب‌بخشی سوادآموزی در 6 استان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به بالا بودن نرخ بیسوادی در شش استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی،‌ کرمان، کردستان، خراسان شمالی و لرستان نسبت به سایر مناطق کشور، اعلام کرد: استانداران این شش استان کارگروه‌هایی را تشکیل دادند و موظف شدند برنامه‌ بومی در قالب برنامه شتاب‌بخشی برای سوادآموزی را تهیه و اجرا کنند.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شیوع بی‌سوادی در مناطق محروم و روستایی اظهار کرد: برای سوادآموزی افراد در تمام مناطق چه شهر و چه روستا متمرکز شدیم. روستائیان به نوعی از ناحیه بی‌سوادی متحمل خسارت می‌شوند و به حاشیه رانده شده‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر عوارض بی‌سوادی در مناطق شهری دایره وسیع‌تری را شامل می‌شود، بخصوص با توجه به سبک زندگی در شهر، لزوم رعایت حقوق شهروندی، قوانین و ... موضوع توانمندی افراد شهری در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه هر کجا داوطلب آموزش وجود داشته باشد ما حضور داریم و ترجیحی برای آموزش در شهر و روستا نداریم، گفت: البته در روستا زمینه کار برای سوادآموزی فراهم‌تر است،‌ اکنون پنجاه درصد فعالیت‌های ما در روستاها متمرکز شده و از این جمعیت 80 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی در شرف آغاز است که به تسریع سوادآموزی در برخی استان‌ها کمک می‌کند، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی،‌ کرمان، کردستان، خراسان شمالی و لرستان شش استانی هستند که درصد بی‌سوادی در آنها بالاتر است.

باقرزاده افزود: استانداران این شش استان کارگروه‌هایی را تشکیل دادند و موظف شدند برنامه‌ بومی در قالب برنامه شتاب‌بخشی برای سوادآموزی را تهیه و اجرا کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: ما هم متعهد شدیم بودجه لازم را برای اجرای این برنامه‌ها تامین کنیم.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران